Radio2014-01-07
37

Magda Jethon: Media publiczne powinny za wszelką cenę skupiać się na misji

- Wszystkimi zmianami na rynku mediów rządzi pieniądz. Dziękuję losowi, że nie muszę być niewolnikiem zysków. To smutne, że pieniądz, bez którego nie da się niczego zbudować, potrafi równocześnie tak burzyć - mówi nam Magda Jethon, szefowa radiowej Trójki.

- Myślę, że rok 2013 na pewno nie był dla Trójki rokiem gorszym niż jubileuszowy rok 2012. 1 kwietnia 2013, w dniu urodzin Trójki, nasi dziennikarze na siedmiu dworcach kolejowych w Polsce zapowiadali pociągi, w sierpniu otworzyliśmy w Sopocie Plac Radiowej Trójki. Warto przypomnieć październikowy koncert Randy Crowford w Sali Kongresowej z okazji 25-lecia koncertów w Trójce, grudniową Listę Przebojów Programu 3 ze Stadionu Narodowego, czy majową akcję „Orzeł może”. I wiele innych. Dostaliśmy też ważne nagrody: po raz pierwszy „zdetronizowaliśmy” RMF otrzymując tytuł „Top Marka 2013”, przyznano nam też honorowe godło „Teraz Polska”, otrzymaliśmy od Krajowej Izby Gospodarczej nagrodę „Przedsiębiorstwo Fair Play”, tytuł „Stacja 20-lecia”, a dzieci z Zakładu Opiekuńczo Leczniczego w Piszkowicach zgłosiły Trójkę do Orderu Uśmiechu. Ruszyła też nasza wspaniała kampania reklamowa. Dużo jak na jeden rok. Uważam, że jest się czym chwalić - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Magda Jethon.

Jak szefowa Trójki ocenia swoistą burzę medialną, jaka w ubiegłym roku powstała wokół akcji „Orzeł może” (więcej na ten temat)? - Jestem zdumiona, że są dziennikarze, którzy mogą zabrać się do pisania o sprawie, nie mając o niej pojęcia i nie szukając wcześniej informacji u źródła. Happening z czekoladowym orłem był tylko jednym z elementów akcji „Orzeł może”, która miała zwrócić uwagę na blisko 100 różnych audycji poświęconych współczesnemu patriotyzmowi, wyemitowanych na naszej antenie w ciągu miesiąca. Dzięki niej zebraliśmy prawie 400 tysięcy złotych dla dzieci z Zakładu Leczniczo Opiekuńczego w Piszkowicach, a wszystko zaczęło się od licytacji czekoladowego orła. Trzeba mieć dużo złej woli, aby mówić, że nasza akcja miała charakter polityczny. Szczególny atak na Trójkę nastąpił ze strony środowisk konserwatywnych, które - jak widać - uważają, iż mają monopol na patriotyzm. Szkoda. Dodam tylko, że nikt inny przez lata nie powiedział tyle dobrego o Polsce i patriotyzmie, co my w ciągu tego jednego miesiąca. Żenujące jest też to, że politycy wykorzystali naszą akcję do wzajemnych rozgrywek - podkreśla Magda Jethon.

W okresie od września do listopada 2013 udział Trójki w ogólnopolskim rynku radiowym (badanie Radio Track) wyniósł 7,5 proc. Przed Programem 3 PR znajdują się: Jedynka (10,3 proc.), Radio ZET (14,9 proc.) oraz RMF FM (23,9 proc. - więcej na ten temat).


Z Magdaleną Jethon, szefową Programu 3 Polskiego Radia, rozmawiamy o sytuacji na polskim rynku radiowym, konkurencji pomiędzy radiową Trójką i Jedynką, zmianach w badaniu Radio Track i ich wpływie na ocenę rynku radiowego oraz m.in. o tym, czy Jethon ma pretensje do różnych środowisk za przedstawianie ubiegłorocznej trójowej akcji „Orzeł może” jako akcji politycznej.

 

Autor:Krzysztof Lisowski

KOMENTARZE(37)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas