Liderem rynku telewizyjnego w maju 2011 r. była TVP 1, mimo mniejszego udziału w rynku. W grupie 16-49 numerem jeden Polsat - top 30 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych telemetrycznych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, udział Jedynki w rynku telewizyjnym w maju 2011 r. wyniósł 18,47 proc. i był o 1 proc. niższy niż w analogicznym okresie ub.r. Na drugim miejscu, ze sporą stratą do lidera, znalazła się Telewizja Polsat z udziałem na poziomie 14,02 proc. (podobny wynik jak rok temu).
Na pozycję trzecią spadła TVN, której udział w rynku telewizyjnym spadł o 1,5 proc. i wyniósł 13,92 proc.
Tuż za podium znalazła się TVP 2, która rok wcześniej zajmowała trzecią lokatę. Jej udział w rynku telewizyjnym w maju 2011 r. spadł o 2,5 proc., co dało tej stacji wynik na poziomie 13,76 proc.
Zagregowany całodobowy udział w rynku czterech największych nadawców wyniósł w maju 2011 roku 60,17 proc., w porównaniu do 60,84 proc. w analogicznym okresie 2010 r.
Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w maju 2011 roku także TVP 1, której udział wyniósł tutaj 15,09 proc. (wzrost o 3 proc.) i był niższy niż w grupie wszystkich widzów.
Na pozycji drugie znalazła się TVN z udziałem 13,94 proc., co oznacza spadek o 3 proc. Dalej znalazły się Polsat i TVP 2 - obie te stacje miały tutaj udziały gorsze niż wśród wszystkich widzów.
Zobacz tabelę
W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - liderem w maju 2011 r. była Telewizja Polsat z wynikiem 17,06 proc. Na drugiej pozycji znalazła się TVN a na trzeciej TVP 1.
W grupie 16-49 (miasta) pozycję lidera obroniła stacja TVN, która zyskała 3 proc do poziomu 17,18 proc. Druga była Telewizja Polsat z wynikiem 15,50 proc. a trzecia TVP1.