Internet2020-01-27
4

Po sześciu latach pracy Maja Porczyńska przechodzi z Viacom do Netflixa

Maja Porczyńska / fot. materiały prasoweMaja Porczyńska / fot. materiały prasowe

Maja Porczyńska dołączyła do biura Netflixa w Amsterdamie. Poprzednio przez sześć lat pracowała w Viacom CBS.

Porczyńska dołączyła do Viacom sześć lat temu, przechodząc z Orange Polska. W Viacom odpowiadała m.in. za relacje z wybranymi klientami działu content distribution & sales oraz rozwój produktów w Polsce i krajach nadbałtyckich.

W Netfliksie objęła stanowisko head of business development na Europę Środkowo-Wschodnią, co oznacza, że będzie teraz odpowiadała za rozwój biznesu platformy w tym rejonie Europy.

Maja Porczyńska jest absolwentką Politechniki Łódzkiej na kierunku business and technology.

Kolejna osoba z Polski w Amsterdamie

Porczyńska jest kolejną osobą z Polski, która pracuje w biurze Netfliksa w Amsterdamie. Już zatrudni są tam także m.in. Tomasz Ebbig (marketing director na Europę Środkowo-Wschodnią), Łukasz Kluskiewicz (content acquisition manager na Europę Środkowo-Wschodnią), Jacek Ambrosiewicz (marketing manager) czy Stefan Nabiałczyk (head of partner marketing na Europę Środkowo-Wschodnią).

Ponad 17,3 mld na oryginalne treści

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Netflix miał w Polsce 5,3 mln realnych użytkowników i odnotował 77 mln odsłon.

Autor:jk

Więcej informacji:Maja Porczyńska, Netflix, Viacom

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas