Radio2020-02-02
6

"Małgośka" zwycięską piosenką w plebiscycie "Piosenki 95-lecia Polskiego Radia"

Słuchacze Polskiego Radia oddali najwięcej głosów na "Małgośkę" Maryli Rodowicz w plebiscycie z okazji 95-lecia rozgłośni. Utwór od początku konkursu, aż do jego zakończenia utrzymał się na pierwszym miejscu.

Dokładnie 1 lutego Polskie Radio obchodzi swoje 95. urodziny. Przez ostatnie tygodnie słuchacze Jedynki, Dwójki, Trójki i Czwórki mogli wybierać swoje ulubione przeboje spośród listy 95 piosenek, zaproponowanych przez dziennikarzy muzycznych rozgłośni.

Pierwsze miejsce zajęła „Małgośka” Maryli Rodowicz, słowa do piosenki napisała Agnieszka Osiecka, Katarzyna Gaertner, a autorka muzyki - wprowadziła swoje korekty.

Drugie miejsce zajął z kolei „Dziwny jest ten świat” Czesława Niemena, a na trzecim wylądował „Cień Wielkiej Góry” Budki Suflera.

- Dla nas, dziennikarzy muzycznych Polskiego Radia było to zadanie niezwykle trudne, ale jako wyzwanie – artystycznie fascynujące - komentuje Piotr Metz, szef muzyczny radiowej Trójki. - Podjęliśmy próbę opowiedzenia 95 lat Polskiego Radia za pomocą ścieżki dźwiękowej, czyli piosenek. Dlatego znalazły się tu utwory od wspaniałego muzycznie okresu międzywojennego, poprzez trudne lata wojny i odbudowy, niezwykle kreatywne lata 60., rockowe uderzenie następnych dwóch dekad, aż po współczesny fenomen Dawida Podsiadły, Taco Hemingwaya i ich rówieśników - uważa.

Prezes zarządu Agnieszka Kamińska dodaje: - Polskie Radio pierwsze zagrało zwycięską „Małgośkę”. Jeśli słuchacze kochają polskie piosenki i przeboje, znajdą je na naszych antenach. Te ponad ćwierć miliona głosów oddanych w plebiscycie, to dla Polskiego Radia i dla mnie najmilszy jubileuszowy prezent - zaznacza.

Utwory - które zebrały największą liczbę głosów - zyskają nową aranżację, przygotowaną przez muzyków: Adama Sztabę i Krzysztofa Herdzina. Zaśpiewają je najlepsi polscy wokaliści. Owocem konkursu ma być dwupłytowy album z piosenkami w wersjach oryginalnych oraz w nowych aranżacjach, wydany przez Agencję Muzyczną Polskiego Radia.

W 2019 roku udział Jedynki w rynku słuchalności spadł o 1,1 pkt. proc. do 5,7 proc - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu stacji radiowych. Tym samym PR1 zanotowała najniższy wynik słuchalności w historii nadawania. 5,1 proc. udziału miała siostrzana Trójka, która zanotowała najsłabszy wynik od początku lat 2000. Udział tej stacji zmalał o 0,6 pkt. proc. do 5,1 proc.

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem.

Autor:NB

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas