2003-01-24

Mało o kobietach w telewizyjnych serwisach informacyjnych

Średnio 14 proc. czasu codziennych serwisów informacyjnych w największych telewizjach na świecie poświęcono sprawom kobiet, podał niemiecki instytut Medien Tenor

Badano wiadomości w 20 telewizjach w okresie od stycznia 2002 do września 2003 roku. Spośród 392 tys. informacji nadanych przez takie stacje, jak CBS, ABC, NBC, BBC, ITV, ProSieben, niecałe 36 tys. dotyczyło kobiet. Najmniej uwagi poświęciły paniom niemieckie programy informacyjne (średnio 12 proc.) i amerykańskie (13 proc.), a najwięcej południowoafrykańskie (16 proc.) i brytyjskie (17 proc.).

Przedstawicielki płci pięknej pojawiają się w wiadomościach najczęściej w związku ze zdrowiem, polityką międzynarodową, przestępczością i bezpieczeństwem oraz życiem sławnych osób. W amerykańskich, brytyjskich i niemieckich telewizjach w badanym okresie najczęściej pokazywanymi kobietami były: królowa Elżbieta II i doradca ds. bezpieczeństwa narodowego USA Condoleeza Rice.

Autor:

KOMENTARZE()DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas