Marcin Klepacki został szefem nowo utworzonego biura dystrybucji Telewizji Polskiej. Będzie zajmował się dystrybuowaniem kontentu wyprodukowanego przez TVP. To początek wprowadzania zmian w strukturze publicznej telewizji.
Klepacki dotychczas był pełnomocnikiem zarządu ds. opracowania koncepcji integracji obszaru dystrybucji zasobów programowych, produktów i audiowizualnych usług medialnych - czyli (w skrócie) do spraw dystrybucji kontentu. Z początkiem września utworzono biuro dystrybucji, a Klepacki został jego szefem. W najbliższych tygodniach ma się skupić na dobraniu współpracowników i zarysowaniu strategii działania.
Nowa jednostka ma skupiać dystrybucję kontentu Telewizji Polskiej na wszystkich polach. Przejmie część kompetencji Ośrodka Mediów Interaktywnych oraz biura handlu i współpracy międzynarodowej. To część przyjętej w maju br. przez zarząd publicznego nadawcy zmiany struktury spółki. Zakupem formatów będzie teraz zajmować się biuro programowe (zamiast biura handlu), a reemisją i sprzedażą serwisów - biuro dystrybucji. Ośrodek TVP Technologie będzie odpowiadać za produkcję aplikacji i serwisów internetowych (zaplecze techniczne) - przejmie obowiązki od Ośrodka Mediów Interaktywnych.
Marcin Klepacki z TVP związany jest od 2017 roku. Wcześniej pracował m.in. w Netii, SAS Institute w T-Mobile i Centertelu.
Wiosną br. nastąpiła zmiana w zarządzie TVP: w miejsce Macieja Staneckiego powołano Marzenę Paczuską i Mateusz Matyszkowicza. W ub.r. Telewizja Polska otrzymała 979 mln zł z abonamentu i rekompensaty abonamentowej (57 proc. więcej niż rok wcześniej, głównie dzięki przyznanej rekompensacie) i zanotowała 908 mln zł z reklam i sponsoringu (po wzroście o 14 proc.). Łączne przychody nadawcy wzrosły o 24 proc. do 2,2 mld zł, a jej zysk netto wyniósł 3,5 mln zł.