Kultura2022-03-06
2

Marcin Prokop z książką o samochodach

Marcin Prokop i okładka jego książki (fot. materiały prasowe)Marcin Prokop i okładka jego książki (fot. materiały prasowe)

9 marca ukaże się książka „Gaz do dechy! Odjazdowe opowieści o samochodach” (SIW Znak) autorstwa Marcina Prokopa. Jej odbiorcami mają być głównie dzieci, zaczynające interesować się motoryzacją. - Sam kiedyś byłem takim dzieciakiem, więc dobrze wiem, co interesuje młodych czytelników - zaznacza Prokop.

„Czy na masce samochodu da się usmażyć jajecznicę? Dlaczego moc silnika podajemy w koniach, a nie na przykład mechanicznych jamnikach? Gdzie można dostać mandat za jazdę czarnym samochodem w niedzielę, a gdzie trzeba ustąpić na drodze... strusiom? I w końcu – jak to się w ogóle dzieje, że samochód jeździ?!” - takie pytania zadawał sobie (i rodzicom) Marcin Prokop.

Samochody prezenter TVN pokochał, kiedy miał pięć lat. „Od tej pory nie umie bez nich żyć, choć po drodze urósł tak bardzo, że w niektórych się nie mieści. Teraz postanowił podzielić się tym, co wie w odjazdowych historiach!” - zachęca wydawca.

„Gaz do dechy! Odjazdowe opowieści o samochodach” będą mieć premierę 9 marca br. w Społecznym Instytucie Wydawniczym „Znak”. Według informacji na stronie Znaku, książka będzie mieć twardą oprawę, objętość 80 str., a jej cena katalogowa to 59,99 zł.

Dlaczego Prokop, kojarzony raczej z odmienną tematyką, zdecydował się na napisanie książki? - Niezupełnie zgodzę się z tym, że nie byłem kojarzony z tematyką motoryzacyjną - przez kilkanaście lat prowadziłem programy w TVN Turbo, byłem felietonistą „Auto, Moto i Sport” oraz dość aktywnie udzielam się w różnych kręgach związanych z motoryzacją. Książka jest więc naturalnym rozwinięciem tej pasji. Jej adresatami są głównie dzieci, które zaczynają interesować się motoryzacją i mają mnóstwo pytań z nią związanych, a dorośli często nie mają czasu (albo wiedzy), żeby im zrozumiale odpowiedzieć. Sam kiedyś byłem takim dzieciakiem, więc dobrze wiem, co interesuje młodych czytelników - mówi portalowi Wirtualnemedia Marcin Prokop.

Grupa kapitałowa Znak, obejmująca m.in. wydawnictwa Znak i Otwarte oraz platformy internetowe Woblink i Lubimy Czytać, w 2020 roku przy spadku przychodów sprzedażowych o 0,04 proc. do 128,01 mln zł osiągnęła wzrost zysku netto z 6,8 do 7,74 mln zł.

Autor:js

Więcej informacji:Znak, Marcin Prokop, motoryzacja

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas