Reklama2013-10-09
10

Marcin Prokop: Piętnowanie kogoś za to, że pokazał twarz w reklamie to hipokryzja (opinia)

- Dziennikarska uczciwość i wiarygodność nie mają nic wspólnego z faktem, czy ktoś bierze udział w reklamie, czy nie - pisze dla Wirtualnemedia.pl Marcin Prokop, dziennikarz telewizji TVN.

Dziennikarz newsowy, występujący w reklamie, może niektórych razić, bo przecież jako czytelnicy i widzowie oczekiwalibyśmy od niego pełnego obiektywizmu oraz przejrzystości poglądów. Znając jednak praktykę działania rozmaitych mediów uważam, że dziennikarska uczciwość i wiarygodność nie mają nic wspólnego z faktem, czy ktoś bierze udział w reklamie, czy nie.

Istnieje szereg innych, bardziej skutecznych i dyskretnych metod wywierania wpływu na media, choćby działalność wyspecjalizowanych agencji public relations oraz lobbystów, którym wielu z pozoru bezstronnych dziennikarzy je z ręki, na przykład bezkrytycznie przedrukowując treści przesyłanych im, gotowych materiałów PR-owskich. Czasami z lenistwa, czasami z powodu rozmaitych, osobistych interesów.

>>> Tomasz Lis reklamuje Powerade. Dziennikarze się śmieją, Machała ogłasza „nowe czasy i reguły”

Jeszcze inną sprawą jest to, że większość dzisiejszych mediów uzależnia swoje być albo nie być od pieniędzy reklamodawców. Siłą rzeczy dokonują więc selekcji tego, o czym i jak należy mówić oraz pisać, żeby nie podpiłować gałęzi, na której siedzą.

Z tego punktu widzenia piętnowanie przez te same media faktu, że ktoś pokazał swoją twarz w reklamie jest czystą hipokryzją.

>>> Marzena Rogalska reklamuje „ceny do wzięcia” w Biedronce


autor: Marcin Prokop

Autor:kl

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas