Prasa2020-05-07
6

Maria Deskur dyrektor zarządzającą działu książek i kolekcji w Burdzie

Maria Deskur / fot. materiały prasoweMaria Deskur / fot. materiały prasowe

Maria Deskur objęła stanowisko dyrektor zarządzającej działu książek i kolekcji wydawnictwa Burda Media Polska. Będzie odpowiadać za tworzenie i realizowanie strategii dla zarządzanych obszarów.

Deskur ma za sobą osiemnastoletnie doświadczenie na rynku książki. Poprzednio była związana z firmą Egmont Polska, gdzie odpowiadała za rozwój oferty książkowej i kolekcji. - Ogromnie dziękuję za zaufanie ze strony Burda Media Polska i cieszę się na ambitne i motywujące wyzwania, które sobie wspólnie postawiliśmy - stwierdza teraz Deskur.

Z kolei Alexander Sorg, prezes Burda Media Polska dodaje, że cieszy go, że „w dziwnych czasach do wydawnictwa książkowego dołączyła osoba, która łączy ogromne doświadczenie w zarządzaniu i biznesie książkowym z pasją i działalnością misyjną w Fundacji Powszechnego Czytania”.

W swojej karierze Maria Deskur była także związana z wydawnictwami Klett, Muchomor i Nowa Era. Jest także prezesem-wolontariuszem Fundacji Powszechnego Czytania.

Zwolnienia i obniżki pensji

Burda Media Polska pod koniec kwietnia br. zwolniła blisko 50 osób, zdecydowano także o obniżkach pensji. Portal Wirtualnemedia.pl informował o tym jako pierwszy, pracę straciło m.in. kilka osób z biura reklamy, projektów specjalnych, badań focusowych, fotoedytorzy, kilka osób z redakcji "Gali", "Elle" i "Glamour"

Mniejsze wynagrodzenia mają obowiązywać przez 4 miesiące, maksymalnie mają sięgnąć 20 proc. Płace członków zarządu zostały obcięte o 45 proc.

Wydawnictwo Burda Media Polska w 2018 roku zanotowało spadek wpływów sprzedażowych o 8,2 proc. do 145 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 2,65 mln zł do 679 tys. zł, do czego przyczyniły się odpisy zapasów i należności. Mocno zmniejszyły się przychody ze sprzedaży magazynów i książek, a minimalnie wzrosły wpływy reklamowe.

W 2018 roku w firmie pracowały średnio 252 osoby na etacie: 106 w redakcjach, 71 w zespołach reklamy, 28 w działach finansów i kadr, 19 w pionach kolportażu i prenumeraty, a 8 w dziale produkcyjnym. Do tego dochodziło 20 innych pracowników umysłowych. W ciągu roku zatrudnienie zmniejszyło się o 19 pracowników.

Autor:NB

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas