Radio2020-01-10
20

Odwołano szefostwo Agencji Promocji Polskiego Radia i wiceszefa Trójki

Wicedyrektor Programu Trzeciego Polskiego Radia Mariusz Cieślik został decyzją zarządu spółki odwołany ze stanowiska. Stanowiska straciła też dyrekcja Agencji Promocji Polskiego Radia.

Mariusz Cieślik został powołany przez zarząd Polskiego Radia na zastępcę dyrektora radiowej Trójki w lutym 2018 roku. Zastąpił wtedy Wojciecha Surmacza, który został prezesem Polskiej Agencji Prasowej (funkcję pełni do dzisiaj). Cieślik ma zostać w spółce jako jej pracownik.

Odwołano także skład dyrekcji Agencji Promocji Polskiego Radia: jej szefową Jolantę Fudalę (była nią od kwietnia 2017 roku) oraz wicedyrektor Mirosławę Mieszkowską. Nową dyrektorką została Joanna Gepfert, która ma własną agencję public relations. Pracowała w gabinecie politycznym ministra spraw zagranicznych Jacka Czaputowicza, w przeszłości także w gabinetach premier Hanny Suchockiej i Jerzego Buzka. Pełniącą obowiązki zastępcy dyrektora promocji została Justyna Karbowska, kierownik sekcji planowania promocji.

Według komunikatu Polskiego Radia zarząd odwołał Fudalę i Mieszkowską, by "powierzyć im inne zadania istotne dla funkcjonowania spółki" .

Mariusz Cieślik od maja 2015 do grudnia 2017 roku był związany z tygodnikiem „Wprost”. Kierował działem Cywilizacja (za czasów wicenaczelnego Mariusza Staniszewskiego, byłego wiceprezesa Polskiego Radia), a prowadził też satyryczną rubrykę wraz z Robertem Górskim. W swojej karierze prowadził m.in. w Polsat News magazyn o literaturze „Spis treści”, w TVN24 - „Xięgarnia”. Był też m.in. publicystą i szefem działu Styl życia w „Newsweeku”, a z ramienia tego tygodnika prowadził w Polsat News magazyn „Narożnik Newsweeka”.

W listopadzie 2019 roku Wiktor Świetlik zrezygnował z funkcji dyrektora Trójki. Pełniącym obowiązki został najpierw Tomasz Kowalczewski, a trzy tygodnie później – na stałe szefem rozgłośni.

Według badania Radio Track w okresie od września do listopada 2019 roku udział w rynku radiowej Trójki spadł o 0,8 pkt. proc. - do 4,9 proc.

W 2018 roku Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec 2018 roku nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W 2019 roku planuje 62,05 mln zł straty.

W sierpniu 2019 roku zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu 2019 roku z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego. Początkowo na jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby, a w grudniu wiceprezesem spółki została Agnieszka Kamińska. Staniszewski we wrześniu został prezesem państwowej firmy Techfilm.

Autor:NB

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas