Prasa2007-01-30
0

Marki kosmetyczne w prasie konsumenckiej w Polsce

Agencja Kamodus opublikowała raport 'Kosmetyki w Mediach', ukazujący obecność produktów kosmetycznych w wysokonakładowych, kolorowych czasopismach konsumenckich w drugim półroczu 2006 roku.

Z każdego miesiąca od lipca do grudnia przeanalizowanych zostało 50 czasopism (kobiecych, młodzieżowych, zdrowotnych, parentingowych i telewizyjnych – najbardziej prestiżowych i o najwyższych nakładach). Uwzględniono wszystkie informacje i reklamy, w których zamieszczono zdjęcia opisywanych produktów.

Celem raportu jest dostarczenie firmom z branży kosmetycznej jak najszerszej wiedzy o aktywności medialnej wszystkich marek konkurencyjnych.

L’Oreal, Nivea, Dr Irena Eris/Lirene, Avon, Vichy – to piątka najbardziej aktywnych marketingowo marek kosmetycznych na łamach mediów kolorowych w drugim półroczu 2006 roku. Zdecydowanym liderem była marka L’Oreal, uzyskując wskaźnik 900 reklam i wzmianek dziennikarskich. Marka Nivea to zwycięzca statystyki pod względem opublikowanych reklam (174).

Tabela 1: Liczba reklam i informacji PR (ze zdjęciami) na temat poszczególnych marek w 50 wybranych czasopismach (marki, które uzyskały 200 i więcej wzmianek)
 Zobacz tabelęlikacji) oraz Oceanic/AA (315). W drugiej dziesiątce pojawiły się natomiast, Eveline (246) oraz Ziaja (231) i Farmona (217).

Ogółem informacje PR i reklamy zamieściło w wybranych mediach w minionym półroczu 676 marek kosmetycznych. Pojawiły się 17962 przekazy, co daje średnią 27 publikacji i reklam na markę. 205 marek uzyskało zaledwie po jednej wzmiance w mediach.

Jeszcze większa przewaga L’Oreal nad innymi firmami rysuje się po uwzględnieniu wyników wszystkim marek koncernu (w tym: Cacharel, Garnier, Helena Rubinstein, Lancome, Kerastase, La Roche-Posay, Maybelline, Vichy, Viktor&Rolf). Łącznie, w zakresie publikacji PR, jest to wynik ponad 3-krotnie wyższy (2176) niż w przypadku najbliższych konkurentów: Louis Vuitton (654 – m.in. Dior, Givenchy, Guerlain), Procter&Gamble (572 – m.in. Wella, Max Factor, Olay, Pantene Pro-V), Coty (556 – m.in. Astor, Rimmel, Adidas, Esprit), Beiersdorf (480 – m.in. Nivea, La Prairie), Dr Irena Eris (433 – m.in. Eris, Lirene, Pharmaceris).

Autor:kk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas