Telewizja2019-12-10
4

„MasterChef 8” oglądało 1,91 mln widzów. TVN liderem w 16-49

Jury Jury "MasterChefa", fot. TVN

Średnia oglądalność ósmej edycji „MasterChefa” wyniosła 1,91 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program stracił 400 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji był wiceliderem rynku telewizyjnego w 4+ i zdecydowanym liderem w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 50,75 mln zł.

Ósma seria „MasterChefa” nadawana była w TVN w niedziele o godz. 20.00, począwszy od 8 września br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że kulinarny program premierowe odcinki gromadziły średnio 1,91 mln widzów, co przełożyło się na 11,84 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,09 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,93 proc. w grupie 16-59.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek - śledziło go 2,35 mln osób.

W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format stracił 400 tys. widzów. Siódmą serię „MasterChefa” śledziło 2,31 mln osób, co przełożyło się na 13,89 proc. udziału w grupie 4+, 19,32 proc. w grupie 16-49 i 16,45 proc. w grupie 16-59.

TVN w trakcie emisji „MasterChefa 8” był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas gł. prognozę pogody, „Wojenne dziewczyny” i początek reality-show „Rolnik szuka żony”, co dało jej 13,76 proc. udziału. Trzeci był Polsat (gł. „Kabaret na żywo”; 10,96 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (gł. „The Wall. Wygraj Marzenia” i powtórki relacji z wydarzeń muzycznych; 3,99 proc.).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVN był liderem rynku.

Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa 8” wyniosły 50,75 mln zł. Dla porównania, siódma edycja z reklam przyniosła 45,25 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Zwycięzcą właśnie zakończonej edycji programu został Grzegorz Zawierucha, który otrzymał tytuł najlepszego kucharza, 100 tys. zł. oraz możliwość wydania swojej książki.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,38 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:MasterChef, TVN

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas