Telewizja2020-12-08
5

1,72 mln widzów „MasterChefa 9”, TVN liderem w 16-49. 46,21 mln zł z reklam

Aleksandra Juszkiewicz, zwyciężyni „MasterChefa 9”; fot. TVNAleksandra Juszkiewicz, zwyciężyni „MasterChefa 9”; fot. TVN

Średnia oglądalność dziewiątej edycji „MasterChefa” wyniosła 1,72 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program stracił 190 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji zajął drugie miejsce w rynku w 4+ i pierwsze w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 46,21 mln zł.

Dziewiąta seria „MasterChefa” nadawana była w TVN w niedziele o godz. 20.00, w okresie od 6 września do 6 grudnia br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że kulinarny program gromadził średnio 1,72 mln widzów, co przełożyło się na 11,04 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,81 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 13,15 proc. w grupie 16-59.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Największą widownią miał finał sezonu, który śledziło 2,06 mln osób.

W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format stracił 190 tys. widzów. Ósmą serię „MasterChefa” śledziło 1,91 mln osób, co przełożyło się na 11,84 proc. udziału w grupie 4+, 16,09 proc. w grupie 16-49 i 13,93 proc. w grupie 16-59.

TVN w trakcie emisji „MasterChefa 9” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas prognozę pogody, serial „Ludzie i bogowie” i początek reality-show „Rolnik szuka żony”, co daje jej 14,82 proc. udziału. Drugi był Polsat (gł. programy kabaretowe; 10,19 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (gł. filmy fabularne; 5,06 proc.).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN zajął miejsce pierwsze.

Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa 9” wyniosły 46,21 mln zł. Dla porównania, ósma edycja z reklam przyniosła 50,75 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Zwycięzcą właśnie zakończonej edycji programu została Aleksandra Juszkiewicz, która otrzymała tytuł najlepszego kucharza, 100 tys. zł. oraz możliwość wydania swojej książki.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,45 proc.

Autor:mk

Więcej informacji:MasterChef, TVN

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas