Średnia oglądalność czwartej edycji „MasterChefa” wyniosła 2,23 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program stracił 650 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji był wiceliderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 35,72 mln zł.
Czwarta seria „MasterChefa” nadawana była w TVN w niedziele o godz. 21.30, w okresie od 6 września do 13 grudnia br., z tym że ostatnie trzy odcinki pokazano o 20.00. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że kulinarny program gromadził średnio 2,23 mln widzów, co przełożyło się na 14,82 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 19,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek programu - obejrzało go średnio 3,22 mln osób.
Zobacz tabelę
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. program stracił 650 tys. widzów. Trzecią serię „MasterChefa” śledziło bowiem 2,88 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 16,94 proc. i 21,64 proc. udziału (więcej na ten temat). Należy jednak podkreślić, że wówczas program pokazywany był cały czas o godz. 20.00.
TVN w trakcie emisji „MasterChefa 4” był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas gł. program „Rolnik szuka żony” i filmy fabularne, co dało jej 18,32 proc. udziału. Słabiej od TVN wypadły: Polsat („Tylko muzyka” oraz filmy; 9,47 proc.) i TVP2 (filmy i „Paranienormalni Tonight”; 6,33 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej TVN był liderem, a dalej uplasowały się: Jedynka, Polsat i Dwójka.
Zobacz tabelęWpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa” wyniosły 35,72 mln zł. Dla porównania, trzecia edycja z reklam przyniosła 25,85 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Zwycięzcą czwartej edycji „MasterChefa” został Damian Kordas, który w finale pokonał Adama Kozaneckiego. Kolejny sezon programu powinien trafić na antenę jesienią przyszłego roku.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w listopadzie br. udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 10,72 proc. (więcej na ten temat).