Telewizja2022-10-07
11

Producent „MasterChefa” i „You Can Dance” znów z zyskiem, urósł o jedną trzecią

Jury Jury "MasterChefa", fot. TVN

Przychody firmy Endemol Shine Polska, produkującej programy, seriale i filmy dla czołowych nadawców telewizyjnych i platform streamingowych, w ub.r. zwiększyły się o 34,2 proc. do 93,98 mln zł. Spółce udało się osiągnąć 2,68 mln zł.

Endemol Shine Polska pracuje dla wszystkich trzech największych nadawców telewizyjnych. W ub.r. dla Telewizji Polskiej zrealizowała kolejne dwa sezony teleturnieju „Postaw na Milion” emitowanego w TVP2 oraz nowe sezony show „You Can Dance. Nowa Generacja” w TVP2 oraz serialu „Stulecie Winnych” w TVP1.

Dla TVN Warner Bros. wyprodukowała kolejne serie programów „MasterChef”, „MasterChef Junior”, „Lego”, „Projekt Lady” i „Żony Hollywood”, a dla Telewizji Polsat - „Family Food Fight. Pojedynek na smaki” i dwa sezony „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”.

Endemol pracował także dla platform streamingowych: na zlecenie Netflixa zrealizował filmy „Dawid i Elfy” oraz „Parada Serc”, a dla Viaplay - kolejną edycję programu „Fort Boyard”. Dodatkowo dla AXN Central Europe wyprodukował serial „Układ”, kontynuację „Rysy”.

Na zeszłoroczne przychody firmy złożyło się 62,45 mln zł z kraju i 31,53 mln zł z zagranicy. Na koniec ub.r. wartość opłaconych już, a niezrealizowanych jeszcze usług wynosiła 5,83 mln zł, rok wcześniej było to 2,93 mln zł. Natomiast ujemny wynik ze zmiany stanu produktów zmalał przez rok z 1,73 do 1,42 mln zł.

Koszty 24 proc. w górę

Koszty operacyjne Endemol Shine Polska poszły w górę o 23,7 proc. do 91,86 mln zł, z czego wydatki na usługi obce - z 58,28 do 75,2 mln zł.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 12,88 do 13,78 mln zł, a na zużycie materiałów i energii zmalały z 1,6 do 1,54 mln zł. Stałe zatrudnienie w spółce zmalało z 14,4 do 13,3 etatów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Endemol z kontynuacjami programów i seriali

Po dwóch latach strat firma wróciła do dodatniej rentowności. Wynik operacyjny wzrósł z 2,38 mln zł straty do 3,27 mln zł zysku, a wynik netto - z 2,87 mln zł straty do 2,68 mln zł zysku.

Zeszłoroczny zysk przeznaczono na pokrycie wcześniejszych strat.

W br. Endemol Shine Polska zaplanował realizację m.in. kolejnych serii programów „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, „MasterChef”, „MasterChef Junior”, „Postaw na Milion”, „Lego” i „Fort Boyard” oraz serialu „Stulecie Winnych”, a także nowych filmów dla Netflixa.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Autor:tw

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas