Prasa2022-01-27
2

Matea Gold i Philip Rucker pokierują działem krajowym „The Washington Post”

W kierownictwie dziennika „The Washington Post” pojawiły się istotne zmiany. Redaktor naczelną krajowego działu gazety została mianowana Matea Gold, a jej zastępcą Philip Rucker. Duet ma opracować nowy sposób dotarcia do odbiorców z ważnymi treściami za pomocą rozwiązań audiowizualnych.

„The Washington Post” funkcjonuje na amerykański rynku prasy od 1877 r. Obecnie ma renomę jednego z najbardziej rzetelnych i opiniotwórczych dzienników w USA. Od 2013 r. właścicielem tytułu jest Jeff Bezos, miliarder i założyciel Amazona.

Więcej audio i wideo

Teraz „The Washington Post” mianował Mateę Gold na stanowisko redaktor naczelnej działu krajowego, a Philipa Ruckera na jej zastępcę. Ma to związek z rozbudową działu w kierunku bardziej wizualnego opowiadania historii.

Gold zastąpi Stevena Ginsberga, który w grudniu 2021 r. został mianowany jednym z redaktorów zarządzających „The Washington Post”. Od tego czasu Gold pełniła funkcję p.o. redaktora naczelnego.

Czytaj także: Washington Post: Facebook przez lata promował "najgorsze" treści

Gold była wcześniej redaktorem ds. krajowych spraw politycznych i śledztw, a w dalszej przeszłości krajowym reporterem politycznym. Z kolei Rucker był starszym korespondentem w Waszyngtonie, a wcześniej m.in. dziennikarzem obsługującym  Biały Dom.

Nowi naczelni deklarują, że „The Post” (tak w skrócie określa się gazetę) merytorycznie nie zmieni swojego charakteru, jednak nastąpią pewne zmiany w narracji przekazywanych treści. Znajdzie się w niej więcej materiałów audio i wideo, które mają trafić do większej rzeszy odbiorców.

- Priorytetem jest znalezienie innowacyjnych technik opowiadania historii i sposobów na dotarcie do czytelników, którzy nie zwracają teraz na to uwagi – zaznacza Rucker. - Tak wiele mówi się o zagrożeniu demokracji, że musimy znaleźć sposób na dotarcie z tą informacją do nowych odbiorców i nowych czytelników oraz zaangażować ich w sposób wykraczający poza słowo pisane.

W związku z zapowiedzianymi zmianami „The Post” poszukuje również redaktora ds. wideo do działu krajowego. Gold powiedziała, że zadaniem człowieka na tym stanowisku ma być aktywny udział m.in. w podejmowaniu decyzji, jakie tematy i problemy można sprawnie opowiedzieć za pomocą multimediów.

Czytaj także: „The Guardian” z milionem cyfrowych subskrypcji

 

Autor:ps

Więcej informacji:Washington Posta, USA, wideo, prasa, dzienniki

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas