Biznes2016-12-06
1

mBank wprowadza mobilną autoryzację transakcji

mBank wprowadza potwierdzanie transakcji w aplikacji mobilnej. Nowe rozwiązanie, na razie dostępne w ramach akcji pilotażowej, ma stanowić bezpieczniejszą alternatywę dla haseł SMS-owych i kodów jednorazowych.

Mobilna autoryzacja to nowy sposób potwierdzania operacji realizowanych w serwisie transakcyjnym mBanku. Cały proces odbywa się w aplikacji mobilnej banku i nie wymaga dodatkowego oprogramowania.

Obecnie klienci po zleceniu operacji w bankowości internetowej przepisują hasło z wiadomości SMS (przychodzącej na zarejestrowany w banku numer telefonu) lub przepisują ciąg znaków z listy kodów jednorazowych TAN. Nowe rozwiązanie eliminuje konieczność przepisywania haseł. Po zleceniu operacji w internetowym serwisie transakcyjnym, w aplikacji mobilnej banku pojawia się powiadomienie autoryzacyjne (tzw. push). Wówczas należy zalogować się do aplikacji i potwierdzić lub odrzucić transakcję.

mBank zapewnia, że nowy sposób zatwierdzania transakcji spełnia wymogi bezpieczeństwa i chroni transakcje klienta przed skutkami zainstalowania na jego telefonie złośliwego oprogramowania. Przede wszystkim komunikacja między aplikacją mobilną a serwisem banku jest zabezpieczona szyfrowaniem SSL/TLS oraz dodatkowym szyfrowaniem wewnątrz kanału SSL/TLS. "Wszystkie przetwarzane przez aplikację szczegóły operacji chronione są przed dostępem nieuprawnionych użytkowników oraz złośliwych programów. Mobilna autoryzacja zapewnia również zaawansowane mechanizmy utrudniające między innymi kopiowanie aplikacji na inne urządzenie." - czytamy w komunikacie mBanku.

W pierwszej fazie wdrożenia mobilnej autoryzacji transakcji bankowych przy pomocy aplikacji mobilnej, mBank proponuje klientom udział w pilotażu. Po zebraniu i wdrożeniu uwag, usługa ma zostać udostępniona każdemu klientowi banku w nowej wersji aplikacji mobilnej.

Aby wziąć udział w pilotażu, należy pobrać najnowszą aplikację mBanku z Apple App Store lub Google Play i złożyć dostępny na stronie banku wniosek. Po maksymalnie 24 godz. od momentu złożenia wniosku, mobilna autoryzacja powinna pojawić się w aplikacji. Wówczas należy ją aktywować w aplikacji, potwierdzając akcję kodem PIN.

Autor:km

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas