Telewizja2008-07-24
0

McDonald's reklamuje się w serwisach informacyjnych

McDonald's prowadzi nowatorską kampanię reklamową typu productplacement w amerykańskich serwisach informacyjnych. Na stoliku, zaktórym siedzą prezenterzy, znajdują się dwa charakterystyczne kubkimrożonej kawy serwowanej w tej sieci restauracji.

Kubki mrożonej kawy z McDonalda pojawiły się w porannychwydaniach serwisów informacyjnych nadawanych w oddziałachregionalnych stacji Fox 5 News w Las Vegas, Chicago, Seattle iNowym Jorku. Prezenterzy nie zwracają uwagi na pojemniki i tymbardziej z nich nie piją, bo są one jedynie atrapami imitującymizawieranie kawy.

mcdonalds

Ponieważ w ten sposób po raz pierwszy kampania typu productplacement objęła programy informacyjne, pojawiły się zarzuty onaruszanie etyki dziennikarskiej. Przedstawiciele Fox 5 Newszapewnili jednak, że mimowolne promowanie McDonalda nie wpłynienegatywnie na obiektywność przekazywanych informacji, w tym takżetych negatywnych dotyczących reklamowanej sieci. Wtedy jednak jejkubki znikną z blatu, tak chociażby jak loga linii lotniczych,które nie pojawiają się za plecami prezesów podczas konferencjiprasowych związanych z katastrofami samolotów.

Objęcie przez kampanię typu product placement programówinformacyjnych wynika z kryzysu na rynku reklamy telewizyjnej,której coraz trudniej rywalizować z promocją w internecie.Wcześniej jeszcze bardziej bezpośrednie reklamowanie tego rodzajupojawiło się w popularnym amerykańskim serialu "The OC", w którymjeden z bohaterów wymienił nazwę portalu internetowego w dniu jegouruchomienia.

Autor:

Więcej informacji:McDonald's

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas