Na początku kwietnia 2006 roku McDonald's ogłosił program Globalny Casting, który daje możliwość ludziom na całym świecie zaistnienia na opakowaniach McDonald's oglądanych codziennie przez 50 milionów ludzi w ponad 100 krajach.
Aby wziąć udział w castingu, wystarczy napisać o sobie i swojej pasji w maksimum 100 słowach oraz dołączyć swoje cyfrowe zdjęcie będące ilustracją do opisu, na stronie internetowej www.mcdglobalcasting.com. Strona ta jest dostępna w 16 językach, w tym w języku polskim.
W programie Globalny Casting McDonald's stawia na prawdziwych ludzi, prawdziwe pasje, historie, inspiracje, co stanowi istotę stylu „i’m lovin’it”. Nowe kubki i torebki, na których znajdą się zdjęcia wybranych w castingu osób, będą dostępne w restauracjach na całym świecie w 2007 roku. W ten sposób zwycięzcy konkursu dołączą do gwiazd, które gościły na opakowaniach produktów, takich jak tenisistki Venus i Serena Williams czy koszykarz Yao Ming.
- Dzięki nowoczesnej technologii interentowej możemy połączyć się z gośćmi na całym świecie dając im możliwość wyrażenia siebie w taki sposób, jaki kochają – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska. – Trzymamy kciuki za to, aby wśród zwycięzców znaleźli się też Polacy.
W castingu mogą wziąć udział osoby w każdym wieku – wystarczy zalogować się na stronie www.mcdglobalcasting.com. Od osób niepełnoletnich jest wymagana pisemna zgoda rodzica lub opiekuna. Zgłoszenia są przyjmowane do 31 maja 2006 roku.
Grupa wybranych przez jury 25 laureatów z całego świata poleci w sierpniu br. do Londynu na tygodniową sesję zdjęciową. Wykona ją znany brytyjski fotograf Nick Clements, który współpracował z wieloma gwiazdami m.in. Madonną i Seanem Connery. Zdjęcia będą ilustrowały pasje wybranych osób takie jak muzyka, sport, rozrywka, moda, hobby, proste przyjemności i wiele innych.
Zgłoszenia do programu jury recenzuje także na bieżąco – najciekawsze osoby zarejestrowane danego dnia są prezentowane na stronie internetowej w sekcji Historia Dnia.
Zachętę do udziału w castingu można znaleźć we wszystkich restauracjach na torbach McDonald’s. Od 19 kwietnia informacje będą także umieszczane na serwetach na tace.