Telewizja2016-01-29
3

Mecz Polska-Chorwacja hitem ME w piłce ręcznej. Średnio 5,73 mln widzów

Średnio 5,73 mln widzów oglądało w Polsacie i Polsacie Sport mecze polskiej reprezentacji na Mistrzostwach Europy w piłce ręcznej mężczyzn. Hitem imprezy był ostatni mecz, w którym nasza reprezentacja przegrała z Chorwacją.

Mistrzostwa Europy w piłce ręcznej mężczyzn odbywają się w okresie od 15 do 31 stycznia br. Dla Polski rywalizacja zakończyła się 27 stycznia, kiedy to nasza reprezentacja przegrała z Chorwacją i nie awansowała do półfinału.

Wszystkie sześć meczów Polaków na antenie Polsatu oglądało średnio 4,82 mln widzów, co przełożyło się na 28,58 proc. udziału w grupie 4+ i 33,01 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W Polsacie Sport te same mecze gromadziły średnio dodatkowe 909 tys. widzów przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 5,39 proc. i 5,40 proc.

Tym samym sumaryczna widownia spotkań na obu antenach wyniosła 5,73 mln widzów, a ich udział w rynku wyniósł odpowiednio 33,97 proc. i 38,41 proc.

Zobacz tabelę

Największą popularnością cieszył się ostatni mecz, w którym w środę 27 stycznia br. Polska przegrała z Chorwacją. W Polsacie miał on średnio 5,09 mln widzów przy 30,35 proc. udziału w rynku w grupie 4+,  a w polsacie Sport - dodatkowo 907 tys. oglądających i 5,41 proc. udziału, co dało łącznie średnio 6 mln widzów w każdej minucie (35,76 proc. udziału).

Z kolei rozegrane w sobotę 23 stycznia spotkanie z Norwegią zgromadziło przed telewizorami odpowiednio 4,98 mln i 1 mln osób (łącznie 5,98 mln).

Podium uzupełnia mecz z Francją, rozegrany 19 stycznia. Miał on łącznie 5,84 mln widzów (w Polsacie - 4,98 mln, a w Polsacie Sport - 858 tys.).

3 topowe spotkania w Polsacie i Polsacie Sport

Zobacz tabelę

Wpływy z reklam pokazywanych przy meczach ME transmitowanych w samym Polsacie wyniosły około 12 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Dodajmy, że wszystkie mecze Mistrzostw Europy w piłce ręcznej można oglądać w kanałach Polsat Sport, Polsat Sport Extra i Polsat Sport News.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w ub.r. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wyniósł 11,60 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas