Średnio 3,1 mln widzów oglądało w TVP2 mecze polskiej reprezentacji na Mistrzostwach Świata w piłce ręcznej mężczyzn w Katarze, w których zdobyła ona brązowy medal. Hitem imprezy był mecz o trzecie miejsce, który śledziło łącznie niemal 5,3 mln widzów.
Mistrzostwa Świata w piłce ręcznej mężczyzn odbywały się w okresie od 16 stycznia do 1 lutego br. Mecze z udziałem Polaków pokazywała TVP2 - oglądało je tam średnio 3,05 mln widzów, co przełożyło się na 22,07 proc. udziału w grupie 4+ i 23,96 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Wszystkie 34 spotkania rozgrywane w ramach imprezy transmitował za to kanał satelitarny TVP Sport, gdzie mecze gromadziły średnio 300 tys. widzów przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 2,15 proc. i 2 proc.
Największą popularnością cieszył się mecz o trzecie miejsce, w którym w niedzielę 1 lutego br. Polska pokonała Hiszpanię. W TVP2 miał średnio 4,8 mln widzów przy 34,02 proc. udziału, a w TVP Sport - dodatkowo 500 tys. oglądających i 3,54 proc. udziału, co daje łącznie 5,29 mln widzów w każdej minucie. Z kolei rozegrane w piątek 30 stycznia półfinałowe spotkanie Polski z Katarem zgromadziło przed telewizorami odpowiednio 4,65 mln i 580 tys. osób (łącznie 5,23 mln).
Finał imprezy, w którym Francja pokonała Katar, pokazywany był tylko na antenie TVP Sport. W niedzielę 1 lutego br. obejrzało go tam 1,41 mln widzów (miał 9,10 proc. udziału).
Zobacz tabelęTVP2 w czasie, gdy pokazywała mecze z udziałem Polaków miała zdecydowanie lepsze wyniki od konkurencji. W tych pasmach TVP1 miała 16,26 proc. udziału, Polsat - 10,62 proc., a TVN - 9,34 proc. Z kolei w grupie komercyjnej za Dwójką znalazł się Polsat z wynikiem na poziomie 12,10 proc.
Zobacz tabelęWpływy z reklam pokazywanych przy meczach transmitowanych w TVP2 wyniosły 7 mln zł, a w TVP Sport - 170 tys. zł.
W Mistrzostwach Świata w piłce ręcznej mężczyzn w Katarze wystąpiły 24 reprezentacje narodowe. Mecze rozegrano w trzech halach zlokalizowanych w stolicy kraju - Ad-Dausze.