Telewizja2015-03-13
1

Mecze Ekstraklasy z większą widownią. Hitem spotkanie Śląsk Wrocław - Legia Warszawa

Średnio 104 tys. widzów oglądało ostatnie cztery kolejki meczów T-Mobile Ekstraklasy w kanałach należących do platformy nc+. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. rozgrywki zyskały oglądających. Największą widownię zgromadziło spotkanie Śląsk Wrocław - Legia Warszawa.

W ramach czterech kolejek trwających w okresie od 2 lutego do 9 marca br. rozegrano w sumie 32 spotkania T-Mobile Ekstraklasy. Wszystkie na żywo oglądać można było na kanałach platformy nc+ - pokazywały je stacje Canal+ Sport, Canal+ Family i nSport+.

Średnia widownia meczów na tych kanałach wyniosła 104 tys. widzów, co przełożyło się na 0,75 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 0,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez platformę nc+.

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej mecze Ekstraklasy zyskały 24 tys. widzów. Wówczas średnia ich widownia wynosiła 80 tys. osób, co dawało udziały na poziomie 0,60 proc. w grupie 4+ i 0,70 proc. w grupie 16-49.

Średnio najwięcej widzów gromadzą spotkania nadawane w Canal+ Sport, gdzie wszystkie emisje w analizowanym okresie gromadziły średnio 143 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 1,02 proc. i 1,10 proc. udziału W Canal+ Family mecze średnio ogląda 68 tys. widzów (odpowiednio 0,47 proc. i 0,42 proc. udziału), a na antenie nSport+ - 58 tys. widzów (0,45 proc. i 0,39 proc. udziału).

- Początek rundy wiosennej cieszył się bardzo dobra oglądalnością, znacznie wyższą niż w analogicznym okresie w poprzednim sezonie. Każdy z kanałów, na których platforma nc+ transmituje rozgrywki T-Mobile Ekstraklasy zanotował wzrost oglądalności – mówi Wirtualnemedia.pl Michał Kocięba, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej i PR kanałów sportowych nc+.

Średnie wyniki oglądalności Ekstraklasy na kanałach nc+

Zobacz tabelę

Wszystkie pięć topowych meczów ostatnich kolejek Ekstraklasy to spotkania transmitowane przez Canal+ Sport. Największą widownię zgromadził mecz Śląsk Wrocław - Legia Warszawa, który przyciągnął przed telewizory uwagę 257 tys. widzów. Jego udział wyniósł 1,70 proc. w grupie 4+ i 2,01 proc. w 16-49.

W nSport+ największe audytorium zgromadziło spotkanie Piast Gliwice - Górnik Zabrze (86 tys. widzów; 0,85 proc. i 1,02 proc. udziału), a w Canal+ Family hitem był mecz Zawisza Bydgoszcz - Górnik Łęczna (85 tys. widzów; 0,59 proc. i 0,54 proc.).

Top 5 meczów Ekstraklasy w Canal+ Sport, nSport+ i Canal+ Family

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas