Reklama2013-03-05
10

Media Markt: będzie kontynuacja konkursu „Bierz co chcesz w 150 sekund!”

Media Markt planuje zorganizowanie akcji o podobnym formacie jak niedawno zakończony konkurs „Bierz co chcesz w 150 sekund!”. Na jego reklamy sieć cennikowo wydała ponad 4 mln zł, ale zyskała ponad tysiąc publikacji w mediach tradycyjnych i społecznościowych.

Prowadzony w drugiej połowie lutego konkurs „Bierz co chcesz w 150 sekund!” polegał na napisaniu w 300 słowach: „Co kupiłbyś w Media Markt w 150 sekund, gdybyś miał nieograniczoną ilość pieniędzy?”. Najoryginalniejszej odpowiedzi udzielił Piotr Mikusek, 19-letni student z Pionek, który w finale akcji w ciągu 2,5 minuty zdołał zebrać w sklepie Media Markt sprzęt o wartości ponad 255 tys. zł (zobacz relację foto i wideo).

Przedstawiciele Media Saturn Holding Polska, właściciela sieci Media Markt, deklarują, że są bardzo zadowoleni z efektów kampanii. - Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem, otrzymaliśmy ponad 210 tys. zgłoszeń - informuje Wirtualnemedia.pl rzeczniczka firmy Wioletta Batóg. Dodaje, że akcja była skierowana przede wszystkim do młodych osób, wśród których miała promować wizerunek Media Marktu jako sklepów oferujących najnowocześniejszy sprzęt elektroniczny. - Planujemy zorganizowanie akcji o podobnym formacie, ale nie zdradzamy jeszcze jej szczegółów - zapowiada Batóg.

Konkurs wspierały działania reklamowe w telewizji, radiu i internecie (obejrzyj te reklamy). Z danych admonitu przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że w czasie trwania akcji (od 10 do 24 lutego) cennikowe wydatki reklamowe Media Marktu wyniosły 1,5 mln zł w telewizji i 2,65 mln zł w radiu (admonit, tak samo jak Kantar Media, nie bada jeszcze internetu). To dużo więcej niż budżety w tym zakresie konkurencyjnych sieci elektromarketów. W przypadku Media Expert wydatki reklamowe w prasie, radiu i telewizji wyniosły 1,17 mln zł, dla Euro-Netu - 1,46 mln zł, dla Neonetu - 1,82 mln zł, a dla Saturna - 3,35 mln zł.

Z drugiej strony akcja, a zwłaszcza jej nietypowy finał, zapewniały Media Marktowi spore nagłośnienie w mediach. O tym, że 19-latek w 2,5 minuty zdobył sprzęt o wartości 255 tys. zł, poinformowały dwie bezpłatne gazety regionalne („Echo Dnia Radomskie” i „Metro Warszawa”) oraz kilkadziesiąt serwisów internetowych (m.in. biznes.onet.pl, finanse.wp.pl, gazeta.pl, hotmoney.pl, mmwarszawa.pl, wyborcza.biz). Ponadto przez tydzień od 17 do 14 lutego o Media Markcie wspominano w 850 wpisach i komentarzach na forach, blogach i w serwisach społecznościowych (głównie Facebooku i Twiterze). Zdecydowana większość tych wzmianek dotyczyła konkursu „Bierz co chcesz w 150 sekund!”.

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas