Reklama2013-02-12
0

Media Markt, RTV Euro AGD i Saturn z większymi wydatkami reklamowymi, Castorama i IKEA w dół

Trzy czołowe sieci elektromarketów - Media Markt, RTV Euro AGD i Saturn - cennikowo wydały w ub.r. na reklamę (bez internetu) jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Za to o kilka procent zmalały budżety reklamowe Castoramy i IKEA.

Cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględniania internetu) sieci Media Markt i Saturn (należących do Media Saturn Holding Polska) oraz Euro RTV AGD wyniosły w ub.r. 433,1 mln zł, czyli 23,6 proc. więcej niż w 2011 roku - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Reklamy Media Markt w pierwszej połowie ub.r. hasłami „Nie sponsorujemy gwiazdorów futbolu/działaczy/mistrzostw!” oraz „Sponsorujemy kibiców” nawiązywały przewrotnie do Euro 2012 (przeczytaj więcej i obejrzyj spot). Natomiast jesienią sieć odwołała się do zapowiadanego na 21 grudnia końca świata, reklamując w związku z nim „eksplozję okazji”. Jej cennikowe wydatki w całym ub.r. wyniosły 183,4 mln zł, o 29,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Również o ponad 20 proc. - dokładnie o 21,3 proc., do kwoty 146,6 mln zł - wzrósł cennikowo budżet reklamowy sieci RTV Euro AGD.

Z kolei Saturn w maju zmienił swoje główne hasło marketingowe - z „Żeru dla skner” na „Technologia tak ma!” (więcej na ten temat). Cennikowy budżet reklamowy sieci zwiększył się w ub.r. o 16,7 proc., do kwoty 103 mln zł.

Pozostałe sieci sklepów ze sprzętem RTV i AGD w 2012 roku przeznaczyły na reklamę zdecydowanie mniej. Wydatki Media Expert wyniosły 34,8 mln zł, o 46,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Sieć zintensyfikowała działania reklamowe w listopadzie i grudniu, angażując do nich piosenkarkę Dorotę „Dodę” Rabczewską (przeczytaj więcej i obejrzyj spoty). Natomiast Avans cennikowo przeznaczył na reklamę 11,9 mln zł, czyli aż o 180 proc. więcej niż w 2011 roku. W grudniu sieć rozpoczęła kampanię promującą „rewolucyjnie niskie ceny”, której twarzą jest Michał Wiśniewski (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


Z kolei dwaj producenci i dystrybutorzy mebli i artykułów wyposażenia wnętrz - Castorama i IKEA - przeznaczający najwięcej na reklamę ograniczyli w ub.r. te wydatki. Cennikowy budżet Castoramy zmalał o 6,9 proc., do sumy 81,4 mln zł. Wydatki IKEA zmniejszyły się w skali roku o 1,4 proc., do kwoty 74,9 mln zł.

Z kolei Leroy Merlin cennikowo wydał na reklamę 4,3 proc. więcej niż rok wcześniej. W swoich spotach nadal pokazywał ludzi, którzy instalując nowe urządzenia, stają się we własnych domach bohaterami. Budżet reklamowy Praktiker Polska wzrósł w skali roku aż o 91,6 proc., do poziomu 46 mln zł. W kampaniach sieci od wiosny ub.r. występuje bohater o nazwisku Maciej Gajwer (przeczytaj więcej i obejrzyj spot). Natomiast sklepy Komfort przeznaczyły na reklamę 13,3 mln zł, o 21,5 proc. mniej niż w 2011 roku.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas