Akcjonariusze holdingu marketingowo-badawczego Mediacap przyjęli zasady programu motywacyjnego, w ramach którego wiceprezes Marcin Jeziorski będzie mógł objąć do 1,11 mln akcji firmy. Natomiast spółka wyda do 3,5 mln zł na skup swoich akcji.
W poniedziałek na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Mediacapu przegłosowano zasady programu motywacyjnego zaproponowane wiosną ub.r., zmieniając niektóre warunki.
Marcin Jeziorski otrzyma 350 tys. warrantów na akcje, jeśli będzie pracował w firmie do końca 2022 roku, natomiast 760,6 tys. zostanie mu przydzielone, jeśli spółka w br. osiągnie minimum 7,23 mln zł skonsolidowanego zysku brutto, a w 2022 roku minimum 8,68 mln zł albo w latach 2021-2022 łącznie będzie mieć przynajmniej 15,91 mln zł zysku brutto (bez uwzględniania transakcji jednorazowych i niedotyczących jej normalnej działalności.
Jeśli zysk brutto będzie niższy od założeń, ale najwyżej o 25 proc., pula warrantów zostanie proporcjonalnie zmniejszona. Ponadto Jeziorski zadeklarował, że o ewentualnym odejściu z firmy poinformuje radę nadzorczą z 6-miesięcznym wyprzedzeniem.
Każdy warrant uprawnia do objęcia akcji Mediacapu z serii F po 5 groszy za sztukę. Na potrzeby programu motywacyjnego kapitał firmy zostanie podwyższony warunkowo o 55,5 tys. zł.
Marcin Jeziorski należącą do Mediacapu agencją reklamową Scholz & Friends Warszawa zarządza od 2011 roku. Jesienią 2015 roku został wiceprezesem holdingu, odpowiada za całą Grupę S&F, oprócz Scholz & Friends Warszawa obejmującą agencje The Digitals i Em Lab.
Mediacap wyda do 3,5 mln zł za skup swoich akcji
Akcjonariusze Mediacapu w poniedziałek przyjęli też warunki skupu własnych akcji. Spółka do połowy 2023 roku będzie mogła nabyć maksymalnie 1,5 mln swoich walorów, stanowiących obecnie ok. 7,97 proc. jej kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu. Przeznaczy na to, wraz z kosztami dodatkowymi, do 3,5 mln zł.
Akcje będą nabywane w cenie do 4 zł za sztukę bezpośrednio przez Mediacap lub poprzez firmę inwestycyjną, na warszawskiej giełdzie i w formie transakcji pakietowych.
Na potrzeby skupu swoich akcji firma wydzieliła 3,5 mln zł z kapitału zapasowego na kapitał rezerwowy.
Do Mediacapu oprócz Grupy S&F należu grupa LTTM obejmująca zajmujące się influencer marketingiem spółki TalentMedia, LifeTube, Gamellon i Gameset oraz firma badawcza IQS. Wiosną ub.r. wskutek spowolnienia wywołanego przez epidemię LTTM pożegnała się z 9 proc. pracowników, a w lipcu zlikwidowała działającą niecały rok spółkę Mellon Media zajmującą się produkcją treści na YouTube’a.
W trzecim kwartale ub.r. Mediacap zanotował spadek skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 10 proc. do 28,78 mln zł oraz wzrost wyniku netto z 216 tys. zł straty do 1,39 mln zł zysku. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. przychody LTTM w ujęciu like-for-like zmalały o 11 proc., Grupy S/F - o 18 proc., a IQS - o 24 proc.
Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. W poniedziałek na koniec sesji za akcję spółki płacono 2 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 37,64 mln zł. Większościowym akcjonariuszem spółki jest jej prezes Jacek Olechowski (ma walory stanowiące 52,08 proc. kapitału), natomiast do wiceprezes Edyty Gurazdowskiej należy 7,02 proc. akcji.