Reklama2019-11-20
0

Mediacap szuka partnera strategicznego dla Plastream

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz MediacapuJacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Holding marketingowo-badawczy Mediacap poinformował, że zdecydował się na przegląd rynku pod kątem potencjalnego partnera strategicznego dla jego spółki zależnej Plastream.

W komunikacie Mediacapu zaznaczono, że na szukanie partnera strategicznego zdecydowano się „w kontekście pozytywnych wyników prac nad rozpoznawaniem obrazu”.

Plastream oferuje m.in. narzędzia do analizy i monetyzacji treści wideo. Spółka współpracuje z Żabka Polska przy opracowywaniu inteligentnych kas, na których wystarczy położyć kupione produkty, żeby zostały ze skasowane ich kody kreskowe.

Mediacap ma 64 proc. udziałów Plastream. Wiosną ub.r. prognozował, że przychody Plastream wzrosną z 0,3 mln zł w 2016 roku do 20 mln zł w 2020 roku, a EBITDA spółki wyniesie w 2020 roku 10 mln zł.

Pion danych Mediacapu, do którego oprócz Plastream należą firma badawcza IQS i platforma technologiczna Plastream, w pierwszej połowie br. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 10,8 do 11,35 mln zł oraz wyniku EBITDA ze 112 tys. zł straty do 1,88 mln zł zysku.

Natomiast cała grupa kapitałowa Mediacap w minionym kwartale zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 51 proc. do ok. 32 mln zł, a jej zysk EBITDA zwiększył się z 1,7 do ponad 1,9 mln zł.

Autor:tw

Więcej informacji:Mediacap, Plastream

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas