Reklama2014-02-14
0

Mediacap z 34,7 mln wpływów i 2,2 mln zł zysku w 2013 r.

Shutterstock.comShutterstock.com

W ub.r. holding reklamowy Mediacap (obejmujący agencje EM Lab i Scholz & Friends Warszawa) zanotował wzrost skonsolidowanych przychodów o 27,6 proc. do 34,7 mln zł. EBITDA spółki podskoczyła o 43,9 proc. do 3,4 mln zł, a zysk netto o 30,8 proc. do 2,2 mln zł.

Do wyników w Mediacapu w większym stopniu przyczynił się EM Lab, który wygenerował w ub.r. 21 mln zł przychodów (24,6 proc. więcej niż rok wcześniej), 1,5 mln zł EBITDA (wzrost o 29,4 proc.) i 1,2 mln zł zysku netto (wzrost o 40,1 proc.).

- Chociaż sytuacja na rynku eventowym nie uległa znaczącej poprawie, 2013 był trzecim kolejnym rokiem intensywnego rozwoju tej części naszego biznesu. Dalsza współpraca z wiodącymi klientami (m.in. Google, Hyundai, Netia czy Kia) oraz rozwój oferty outsourcingu procesów eventowych pozwoliły na dalszą poprawę wyników - komentuje spółka w raporcie giełdowym. - Spodziewana lepsza koniunktura rynkowa w 2014 roku sprawia, że oczekujemy dalszych wzrostów w nadchodzących kwartałach - dodaje.

Z kolei Scholz & Friends Warszawa zanotowała 14,1 mln zł przychodów, 1,8 mln zł EBITDA i 1,8 mln zł zysku netto. Do wyników spółki od grudnia dodano wyniki firmy badawczej Grupa IQS, w której Mediacap w listopadzie kupił 53 proc. udziałów (więcej na ten temat). Z kolei w grudniu holding za własne akcje, wycenione na 8,58 mln zł, przejął 51 proc. udziałów agencji interaktywnej The Digitals (przeczytaj o tym więcej).

Mediacap prognozuje, że w br. dwie nowe spółki przyniosą mu ponad połowę skonsolidowanych wpływów. Na przełomie 2014 i 2015 roku firma chce przejść z New Connect na główny parkiet giełdowy. Ma to jej zapewnić lepszą pozycję pod kątem dalszych przejęć oraz zwiększyć atrakcyjność dla akcjonariuszy.

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas