Internet2016-01-13
6

MediaCom chce śledzić mimikę internautów, by lepiej dopasować dla nich reklamy

Należący do GroupM dom mediowy MediaCom planuje monitorowanie emocji użytkowników odbierających określone treści w internecie. Celem jest lepsze dopasowanie reklam do ich adresatów.

MediaCom podjął współpracę z firmą Realeyes, która specjalizuje się w rozwiązaniach z dziedziny neuromarketingu. Metody opracowane przez Realeyes polegają na rejestrowaniu takich parametrów jak ruchy gałek ocznych i mimiki twarzy użytkowników po to, by odczytać ich emocje. Dane przetwarzane są przez wyspecjalizowane oprogramowanie, a obraz dostarczany jest za pośrednictwem kamery internetowej.

Teraz rozwiązania opracowane przez Realeyes chce wykorzystać MediaCom. W założeniach chodzi o określenie emocji, które u odbiorców wywołuje oglądanie na ekranie komputera określonych treści, na przykład reklam lub materiałów z segmentu content marketingu. Po zebraniu tego typu informacji marketerom z MediaCom będzie łatwiej dobrać indywidualny przekaz dostosowany precyzyjnie do konkretnego odbiorcy.

Według planów dane zbierane i przetwarzane przez Realeyes będą przekazywane do dedykowanego hubu w MediaCom, po czym na podstawie tych informacji ma być planowana strategia podczas poszczególnych kampanii. Na razie nie wiadomo w jaki sposób będzie przebiegało wprowadzanie nowej metody pomiarów emocji użytkowników i w jaki sposób zostanie potraktowana kwestia prywatności odbiorców przekazu pochodzącego od MediaCom.

Autor:ps

Więcej informacji:MediaCom, reklama internetowa, mimika

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas