Internet 2015-09-01
0

Megapanel mobilny: Onet.pl przed WP.pl, mocno w górę Fakt.pl i Cda.pl, w dół Demotywatory (TOP 20)

Wśród polskich wydawców internetowych największy  ruch mobilny notują niezmiennie Grupa Allegro-GG, Grupa Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP. Liderem wśród serwisów jest Onet.pl wyprzedzający WP.pl, a najbardziej umobilnione są Ulub.pl, Pudelek.pl, Sport.pl, Bezuzyteczna.pl i Sportowefakty.pl.

W lipcu br. strony i aplikacje Grupy Allegro-GG zanotowały 914,5 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 23,3 proc. ich wszystkich odsłon - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. W skali roku ruch mobilny u tego wydawcy wzrósł ponad sześciokrotnie, co wynika głównie z tego, że jesienią ub.r. pomiarem odsłon objęto także aplikacje mobilne, m.in. komunikator GG, który notuje miesięcznie ok. 700-750 mln krajowych odsłon mobilnych (zobacz szczegółowe dane z pierwszej połowy br.).

Z dwóch największych wydawców serwisów treściowych, Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP, więcej odsłon mobilnych i większy ich udział w całym ruchu na swoich stronach ma ten pierwszy. W lipcu Grupa WP zanotowała 832,2 mln krajowych odsłon mobilnych, o 333,2 mln więcej niż rok wcześniej (to 66,8 proc. w górę), a Grupa Onet-RASP - 666,6 mln, o 281,8 mln więcej (73,3 proc. w górę). Zaznaczmy, że obaj wydawcy w ciągu roku przejęli inne serwisy: Grupa WP - Domodi.pl, Homebook.pl, Grupę Money.pl, Grupę NextWeb Media, Polskąstację.pl i Open.fm, a Grupa Onet-RASP - NK.pl.

W skali miesiąca większość wydawców zanotowała niewielkie wzrosty liczby krajowych odsłon mobilnych (zobacz szczegółowe statystyki z całego pierwszego półrocza).

W całym zestawieniu oprócz Grupy Allegro-GG największe procentowe wzrosty ruchu mobilnego w skali roku osiągnęły Cda.pl (o 262,2 proc.), Grupa Cyfrowy Polsat (o 180,9 proc.) i Grupa Polska Press (o 130,1 proc.). Natomiast największy udział krajowych odsłon mobilnych w całym ruchu zanotowały Ulub.pl (60,9 proc.), Grupa Marquard Media (44,4 proc.), Besty.pl (37,7 proc.) i Bezuzyteczna.pl (35 proc.).

Jako jedyny wydawca spadek ruchu mobilnego zanotowała Grupa Demotywatory.pl - o 2,1 mln odsłon, czyli 7,6 proc.

Zobacz tabelę


Jeśli chodzi o konkretne polskie serwisy, to liderem w mobile’u jest Onet.pl, który w lipcu zanotował 520,4 mln krajowych odsłon mobilnych, o 187,4 mln więcej niż rok wcześniej (to 56,3 proc. w górę). Zajmująca drugie miejsce WP.pl zyskała 95,1 mln takich odsłon (33 proc. w górę), a różnica między portalami wzrosła z 45 mln do 137,3 mln odsłon.

Wśród pozostałych stron, notujących kilka-kilkanaście razy mniej odsłon mobilnych niż Onet.pl i WP.pl, największe procentowe wzrosty osiągnęły Cda.pl (o 262,2 proc.) i należący do Grupy Onet-RASP Fakt.pl (o 246,7 proc.)., a najmniejsze - Fotka.pl (7,8 proc.) i wchodzący w skład Grupy Gazeta.pl Sport.pl (8,8 proc.).

Oprócz Ulub.pl największy udział krajowych odsłon mobilnych w całym ruchu miały, należące do Grupy Wirtualna Polska, Pudelek.pl (43,5 proc.) i Sportowefakt.pl (36,4 proc.), a także Bezuzyteczna.pl (35 proc.), należący do Grupy Gazeta.pl Plotek.pl (31,5 proc.) i TVN24.pl (31,4 proc.).

Zobacz tabelę

Autor: tw

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas