W I półroczu 2016 roku liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dwumiesięcznik „Esquire”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I półroczu 2016 roku wyniosła 46 312 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 11,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę, wynoszącą 18,95 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 29 119 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora), który awansował z miejsca czwartego. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak zmniejszyła się o 5,16 proc. do 23 632 egz.
Z kolei na kolejną lokatę spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 19,57 proc. do 20 783 egz.
Na ostatniej pozycji znalazł się dwumiesięcznik „Esquire” (Marquard Media Polska), który wydawany jest od 27 lutego ub.r. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 7 263 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 40,71 proc.
Średni wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w I półroczu br. stopniał o 10,64 proc. do poziomu 23 133 egz.
Zobacz tabelęW czerwcu 2016 roku liderem wśród pism męskich też był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 5,49 proc. do 42 002 egz.
Drugi był „Playboy” (29 082 egz.; spadek o 14,66 proc.), a na podium znalazło się jeszcze „Logo”, które awansowało z miejsca czwartego (23 775 egz.; wzrost o 1,22 proc. - jedyny w zestawieniu).
Z kolei najwięcej stracił tutaj majowo-czerwcowy numer „Esquire” - było to 51,32 proc. do 6 180 egz.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.