Na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism męskich umocnił się „Men’s Health”, który zanotował największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „Logo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w lipcu 2013 roku wyniosła 61 428 egz. i względem lipca 2012 roku była wyższa o 9,45 proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Z czwartego na drugie miejsce awansował „Playboy” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie magazyn ten zanotował wzrost wynoszący 5,26 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 42 313 egz.
Ostatnia pozycja podium należała do „CKM” (Marquard Media Polska), którego sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 12,17 proc. do 35 657 egz.
Natomiast wynik ostatniego w rankingu miesięcznika „Logo” (Agora) zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 37,84 proc. i ostatecznie wyniósł 30 754 egz.
Z kolei wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w lipcu 2013 roku wyniosła 25 507 egz., po spadku o 10,92 proc.
Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Media) wzrósł o 3,35 proc. do poziomu 13 239 egz.
Zobacz tabelę
W porównaniu do czerwca 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism męskich (o 13,58 proc.) pochwalić się mogło „Logo”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Playboy” - było to jednak tylko 1,88 proc.