Internet2018-08-06
2

Merlin Group za 17,4 mln zł kupuje sklepy internetowe Nieprzeczytane.pl, Profit24.pl, Mestro.pl i Smarkacz.pl

Firma Merlin Group zawała przedwstępną umowę kupna 100 proc. udziałów spółki Profit M, do której należą sklepy internetowe Nieprzeczytane.pl, Profit24.pl, Mestro.pl i Smarkacz.pl oraz dwie księgarnie stacjonarne. Kwota transakcji to 17,4 mln zł.

W komunikacie giełdowym poinformowano, że sprzedającymi są Marcin Chudy i Profit M. Ostateczna umowa sprzedaży zostanie podpisana 5 listopada br., po przekształceniu przejmowanej firmy ze sp. z o.o. sp.j. w sp. z o.o.

Merlin Group w celu sfinansowania akcji zrealizuje prywatną emisję akcji skierowaną do swoich aktualnych i nowych akcjonariuszy.

- Transakcja jest elementem konsekwentnie realizowanej strategii budowania jednej z najszybciej rosnących polskich grup kapitałowych prowadzących działalność w segmencie e-commerce w oparciu o najnowsze technologie - uzasadnił Merlin Group w komunikacie. Dodał, że „planuje osiągnąć istotne korzyści skali wynikające z poprawy warunków zakupowych towarów i usług, a także dalszego zwiększenia efektywności procesów logistycznych połączonych podmiotów”

Profit M ma e-sklepy z książkami i produktami dla dzieci

Do Profit M należą księgarnie internetowe Nieprzeczytane.pl, Profit24.pl i Mestro.pl, dwie księgarnie internetowe oraz sklep internetowy Smarkacz.pl.

W komunikacie Merlin Group podano, że przejmowana firma w ub.r. zanotowała 51,5 mln zł wpływów i 1,5 mln zł zysku, a w minionym półroczu - 48 mln zł, z czego sprzedaż zapewniła 28,5 mln zł, o 34 proc. więcej niż rok wcześniej. W całym br. przychody Profit M mają przekroczyć 100 mln zł.

Będzie to kolejna akwizycja Merlin Group w segmencie e-commerce. Wiosną ub.r. należąca do firmy spółka Topmall przejęła za 3 mln zł praw do sklep internetowy CDP.pl.

W pierwszym kwartale br. Merlin Group zanotował 10 mln zł wpływów ze sprzedaży i 3,5 mln zł straty netto, podczas gdy rok wcześniej miał 7,03 mln wpływów i 3,3 mln zł straty. - Tak istotny wzrost sprzedaży był możliwy dzięki konsekwentnie realizowanym działaniom marketingowym oraz systematycznemu poszerzaniu oferty. Jednocześnie marża na sprzedaży w ujęciu wartościowym również dynamicznie wzrosła z 1,8 mln zł do 2,5 mln zł - podkreślił zarząd firmy w liście do akcjonariuszy.

W zeszłym tygodniu spółka podała, że według wstępnych wyników jej skonsolidowane pływy sprzedażowe w minionym półroczy wyniosły 19,5 mln zł, po wzroście o 29 proc. w skali roku.

Na koniec piątkowej sesji giełdowej cena akcji Merlin Group wynosiła 1,36 zł, co dawał kapitalizację spółki w wysokości 122,1 mln zł. Od początku czerwca kurs firmy wzrósł z poziomu poniżej 20 groszy.

Głównym akcjonariuszem Merlin Group jest ATP FIZ AN mający 44,73 proc. akcji. Do Copernicus Capital TFI należy 15,39 proc. akcji, do Topmall AG - 8,31 proc., do prezesa spółki Łukasza Szczepańskiego - 7,89 proc., a do członka jej rady nadzorczej Marcina Frydy - 7,34 proc.

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas