Prasa2007-01-12
0

Metamorfoza Pulsu Biznesu

W 10. rocznicę istnienia Puls Biznesu odświeża layout. W poniedziałek gazeta ukaże się w zmienionej formule i nowej szacie graficznej.

Wydawca przygotował dwa nowe dodatki tematyczne: „Reklama i media” oraz „Praca i kariera”. Dział „Przedsiębiorca”, dotychczas od poniedziałku do czwartku, będzie jako sekcja tematyczna ukazywał się raz w tygodniu. Wzmocnieniu uległa sekcja „Inwestor”. Co najmniej jedna kolumna działu zostanie poświęcona funduszom inwestycyjnym, ostatnia strona gazety będzie zawierała najważniejsze informacje dla inwestora – opisy spółek, wskaźniki, kursy. Większą atrakcyjność i użyteczność uzyskały sekcje branżowe – Biznes i Logistyka, Lokale i Grunty, Biznes i Technologie.

- Zmiany w „Pulsie Biznesu” są odpowiedzią na potrzebę zwiększenia profesjonalizmu zawodowego menedżerów – mówi Jacek Ziarno, redaktor naczelny dziennika. – Odchodzimy od poradnictwa, a taką formułę w dużej mierze miał „Przedsiębiorca”, na rzecz jeszcze większej ilości newsów gospodarczo – biznesowych. Zachowujemy to, co najcenniejsze w naszej gazecie, jednocześnie wprowadzając nowe rzeczy. Teksty będą krótsze, łatwiej przyswajalne i będzie ich więcej.

Nowej formule towarzyszy także zmiana layoutu dziennika. Zmiany szaty graficznej miały na celu uatrakcyjnienie i uproszczenie formy przekazu. Służy temu łatwiejsza nawigacja i wyraźniejszy podział na sekcje. W strukturze dziennika zostaną wydzielone trzy części – wyraźnie oddzielone tytułami: ”PB1” (newsy), ”PB2” (sekcje tematyczne, codziennie poświęcone innej dziedzinie), ”PB3” (część dla inwestorów). Na każdej ze stron wprowadzono podział na trzy strefy, co ma pomóc w ustalaniu hierarchii tekstów. Autorem nowego layoutu jest Kasper Skirgajłło – Krajewski, dyrektor artystyczny „Pulsu Biznesu” oraz Jacek Utko, dyrektor artystyczny Bonnier Business Group.

Gazeta otrzymała nowe logo, do którego nawiązuje istniejący od grudnia logotyp portalu pb.pl. Będzie większa synergia między portalem i dziennikiem w wersji papierowej. Nowe narzędzia - ankiety, rejestrowanie i publikacja opinii internautów w gazecie mają na celu zwiększyć interaktywność czytelników i wskazywać na komplementarność obu mediów.

Portal „PB” uległ przeobrażeniu w grudniu ubiegłego roku. Zmieniono szatę graficzną oraz nawigację, zgodnie ze światowymi standardami. Rozbudowano także sekcję informacyjną portalu. – To, co użytkownicy zobaczyli w grudniu, jest pierwszym etapem odświeżenia serwisu. – mówi redaktor naczelny portalu Paweł Kubisiak. – Obecnie zbieramy opinie internautów i ostateczna forma portalu, wzbogacona o narzędzia stosowane w całej grupie Bonnier, pojawi się w lutym br.

Relaunch „Pulsu Biznesu” wsparty jest kampanią promocyjną. Swoim zasięgiem obejmuje ona telewizję (TVN24, TV Biznes), prasę (Dziennik), radio (Program III Polskiego Radia, Radio PiN, Tok FM) oraz portale internetowe (Onet, Interia, Wirtualna Polska). Kampania ruszy 15 stycznia. Za kreację tego projektu odpowiada agencja GonnaBe, media zaplanował dom mediowy Starcom (telewizja, prasa, radio) oraz Media Contact (internet).

Zmianom wydawniczym towarzyszą zmiany organizacyjne Bonnier Business (Polska). Call center, które do tej pory mieściło się w Warszawie, zostało przeniesione do Lublina. Nowy dział początkowo odpowiedzialny będzie za sprzedaż „Pulsu Biznesu”, docelowo ma stać się odrębnym podmiotem, który będzie obsługiwał grupy Bonnier w Polsce.

 Zobacz tabelęsize=1>Fakt720829521888664040487569Gazeta Wyborcza570354425504609417433717Super Express301645204663303022187773Dziennik328172198311341846202135Rzeczpospolita204140134894223813141049Przegląd Sportowy1189426793912294970788Gazeta Prawna1005936350910941166397Puls Biznesu33657203833422920348Parkiet2712510299266519583

Autor:łk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas