Telewizja 2023-01-17
2

Discovery dopłaciło 15 mln zł do kapitału nadawcy Metra

Kapitał podstawowy spółki Green Content nadającej stację Metro został podwyższony przez Discovery Polska z 46,31 do 61,31 mln zł. Od lat Green Content notuje straty, na koniec 2021 roku miał ujemny kapitał własny.

Podwyższenie kapitału zakładowego Green Content z 46,31 do 61,31 mln zł zostało zarejestrowane w KRS pod koniec ub.r.

Discovery Polska przejęło spółkę od Agory w latach 2016-2017, płacąc 33 mln zł za 100 proc. udziałów. Green Content w kolejnych latach notował straty netto, w konsekwencji Discovery Polska po przeprowadzeniu test na utratę wartości zrealizowany metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych obniżył w swoim bilansie wycenę posiadanych udziałów spółki z 33 mln zł do zera.

Jesienią 2020 roku kapitał zakładowy Green Content został podwyższony z 307,5 tys. do 46,31 mln zł.

Nadawca Metra ze stratami, kapitał malał poniżej zera

Kolejne wpłaty do kapitału są związane ze stratami generowanymi przez Green Content. W 2018 roku przy 10,31 mln zł przychodów miała 14,64 mln zł straty netto, rok później zanotowała 10,23 mln zł wpływów i 10,99 mln zł straty netto, w 2020 roku - 12,28 mln zł przychodów i 16,66 mln zł straty netto, a w ub.r. - 11,49 mln zł wpływów i 7,70 mln zł straty netto.

W konsekwencji kapitał własny spółki w 2019 roku zmalał z 2,95 mln zł do -15,27 mln zł, na koniec 2020 roku po dokapitalizowaniu i kolejnej stracie wynosił 3,07 mln zł, a rok później poszedł w dół do -4,72 mln zł.

Łącznie do końca 2021 roku Green Content wygenerował 63,03 mln zł strat netto.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Członkami zarządu spółki są menedżerowie z polskiego biura Warner Bros. Discovery: od jesieni 2020 roku taką funkcję pełni Dominika Stępińska-Duch, a od połowy ub.r. - Rafał Ogrodnik i Dorota Żurkowska-Bytner.

Według danych Nielsen Audience Measurement od 27 lipca do 15 grudnia ub.r. Metro miało 0,67 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej.

Z kolei spółka Discovery Polska w 2021 roku osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 28,5 proc. do 259,89 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 19,12 do 27,12 mln zł. Liczba pracowników firmy wzrosła z 350 do 478.

Zdecydowanie największą spółką zależną Warner Bros. Discovery jest TVN, który w 2021 roku jako grupa kapitałowa przy wzroście kosztów operacyjnych o 29 proc. osiągnął 551 mln zł zysku netto. Wpływy reklamowe nadawcy wzrosły o 10,7 proc., a liczba pracowników etatowych - o prawie 600 do 2,2 tys. Nadawca wypłacił 1,3 mld zł dywidendy.

Autor: tw

Więcej informacji: Metro, Green Content, Discovery Polska

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas