Internet2015-01-19
3

Michał Rutkowski przechodzi z Tribal DDB do Grupy naTemat

Michał RutkowskiMichał Rutkowski

Michał Rutkowski z początkiem lutego obejmie funkcję zastępcy dyrektora zarządzającego Grupy naTemat. Poprzednio przez ponad 15 lat pracował w grupie agencji marketingowych DDB, ostatnio jako dyrektor zarządzający Tribal DDB.

- Michał Rutkowski jest jednym z najważniejszych budowniczych reklamy internetowej w Polsce. Jego wiedza, doświadczenie, kontakty, ale też optymizm, energia, zarażający innych dobry humor będą świetnym wkładem w Grupę naTemat - rekomenduje Tomasz Machała, prezes spółek w Grupie naTemat, którego zastępcą na stanowisku dyrektora zarządzającego grupy będzie Rutkowski.

Poprzednio zastępczynią Machały i szefową butiku reklamy natywnej naTemat była Katarzyna Szpor, która odeszła z firmy we wrześniu ub.r. (więcej na ten temat).

W ostatnim półroczu Grupa naTemat uruchomiła cztery serwisy tematyczne: we wrześniu - Mamadu.pl dla rodziców (w grudniu jego redaktor naczelną została Małgorzata Ohme), w październiku - satyryczny ASZdziennik.pl, w listopadzie - INNPoland.pl o innowacjach w gospodarce i nauce, a w styczniu br. - Władcy Sieci o blogerach i youtuberach.

Grupa naTemat podaje, że jej przychody ze sprzedaży w ub.r. przekroczyły 5 mln zł, wobec 2,9 mln zł rok wcześniej.

- Konsekwentnie rozbudowujemy zespół sprzedaży oraz newsroom reklamy natywnej. Rosnące przychody firmy pokazują, że jest to właściwy kierunek. Zaproszenie Michała Rutkowskiego do Grupy naTemat pomoże nam wykonać kolejny krok na drodze rozwoju reklamy natywnej, przyczyni się do lepszego rozumienia potrzeb klientów i lepszych oferowanych przez nas rozwiązań - przekonuje Tomasz Machała. - Digital i świat reklamy cyfrowej prawie codziennie rozszerza się o nowe możliwości - nowe narzędzia, nowe kanały, nowe formaty, nowe możliwości dotarcia. W światowych publikacjach content marketing i native advertising są odmieniane przez wszystkie przypadki. I myślę, że nie ma dziś lepszego od naTemat miejsca na polskim rynku medialnym, żeby rozwijać się w tych obszarach - dodaje Michał Rutkowski.

W listopadzie ub.r. serwis naTemat.pl odwiedziło 1,64 mln użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Poprzednio Michał Rutkowski przez 8 lat był dyrektorem zarządzającym agencji interaktywnej Tribal DDB. Przedtem przez półtora roku był marketing directorem dziennika „Nowy Dzień” wydawanego przez Agorę, a wcześniej ponad 8 lat pracował w agencji reklamowej DDB Warszawa, kolejno jako planner, senior planner i planning group director.

W grupie DDB współtworzył kampanie dla takich firm i instytucji jak McDonald’s, Unilever, Allegro, Agora, Kompania Piwowarska, Johnson & Johnson, Canal+ i Kancelaria Prezydenta RP. Był laureatem, a potem jurorem i prelegentem konkursów i konferencji branżowych, m.in. Effie, Media Trendy, IAB Forum, Startup Fest i Webstarfestival.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas