Microsoft rozszerzył swój partnerski program reklamowy Microsoft Advertising na 29 nowych rynków. Wśród nich jest także Polska. To oznacza, że nasi reklamodawcy będą mogli zamieszczać przekaz w polskim języku na platformach obsługiwanych przez Microsoft i w rozmaitych formatach.
Microsoft jest wciąż na wznoszącej fali. W czwartym kwartale 2021 r. koncern zanotował wzrost przychodów do kwoty 51,7 mld dol., zaś zysk netto spółki zwiększył się o 21 proc. Najlepsze wyniki osiągnęły usługi w chmurze, których przychody poszły w górę w sumie o 46 proc.
Microsoft Advertising w Polsce
Jednym ze źródeł przychodów Microsoftu jest działalność w segmencie reklamy cyfrowej, która koncentruje się na różnych platformach prowadzonych przez firmę, w dużej mierze w wyszukiwarce Bing, będącej konkurencją dla Google.
Teraz Microsoft poinformował, że uruchomił Microsoft Advertising, swój reklamowy program partnerski, w 29 nowych krajach w Europie i Afryce. Według koncernu te 29 rynków zapewnia reklamodawcom dostęp do nowej grupy odbiorców o rozmiarach 41 mln i umożliwia im dotarcie do konsumentów w 19 nowych językach.
Czytaj także: Microsoft kupuje Activision Blizzard za ponad 68 mld dolarów
Wśród nowych krajów, w których dostępny jest Microsoft Advertising znalazła się m.in. Polska. Oprócz nas na liście są także:
- Albania
- Andora
- Bośnia
- Bułgaria
- Chorwacja
- Cypr
- Republika Czeska
- Estonia
- Grecja
- Węgry
- Islandia
- Łotwa
- Lichtenstein
- Litwa
- Luksemburg
- Malta
- Monako
- Czarnogóra
- Macedonia Północna
- Portugalia
- Rumunia
- San Marino
- Serbia
- Słowacja
- Słowenia
- Republika Południowej Afryki
- Turcja
- Watykan
MS zapowiada, że dzięki obecnej premierze będzie również wspierać następujące języki: albański, bośniacki, bułgarski, chorwacki, czeski, estoński, grecki, węgierski, islandzki, łotewski, litewski, macedoński, maltański, polski, rumuński, serbski, słowacki, słoweński i turecki.
Czytaj także: Pan Spinacz tańcząc na TikToku promuje Microsoft Teams
Różne formaty
Obecnie na każdym nowym rynku obsługiwane są następujące formaty reklam i produkty marketingowe:
- Reklamy tekstowe Responsive Search Ads
- Dynamiczne reklamy wyszukiwania
- Kampanie zakupowe
- Kierowanie odbiorców (wiek, dane demograficzne, lokalizacja, urządzenie)
- Remarketing, dynamiczny remarketing
- Automatyczne licytowanie (maksymalne kliknięcia, maksymalne konwersje, docelowy koszt na akwizycję (CPA) i docelowy zwrot z wydatków na reklamę (ROAS)),
- Universal Event Tracking ( UET) i śledzenie konwersji
Zgodnie z zapowiedzią jest to pierwsza fala globalnego programu ekspansji dla Microsoft Advertising, będzie on obejmował nowe rynki, które zostaną dołączone w 2022 r. w Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Azji.