Prasa2016-03-08
0

Miesięczniki poradnikowe ze spadkami sprzedaży, „Kobieta i Życie” na czele (dane za 2015 rok)

W 2015 roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych znalazła się „Kobieta i Życie”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w 2015 roku wyniosła 343 843 egz. W porównaniu do 2014 roku zmniejszyła się ona o 3,09 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik uplasował się na poziomie 307 359 egz., po spadku o 4,72 proc.

Ostatnia pozycja na podium należała do miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda), który rok wcześniej był drugi. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,07 proc. do 292 419 egz.

Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), który odnotował największy spadek w zestawieniu. Jego wynik zmniejszył się bowiem o 17,75 proc. do 249 430 egz.

Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w 2015 roku sprzedały się średnio w liczbie 1 641 665 egz., o 10,39 proc. mniejszej niż w 2014 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 1 832 020 egz.).

Zobacz tabelę

W grudniu 2015 roku liderem (po awansie z miejsca drugiego) również była „Kobieta i Życie”, której sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszyła się o 18,80 proc. do 314 476 egz.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowały „Dobre Rady” (310 696 egz.; w dół o 15,52 proc). Natomiast na ostatnią lokatę podium - z miejsca pierwszego - spadł „Świat Kobiety” (293 962 egz.; spadek o 27,78 proc. - największy w zestawieniu).

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas