Telewizja2022-01-26
10

Mika Brzezinski poprowadzi „Morning Joe” ze studia TVN

Mika Brzezinski, fot. screen z youtube'aMika Brzezinski, fot. screen z youtube'a

Dziennikarka polityczna Mika Brzezinski współprowadząca „Morning Joe” w telewizji MSNBC, siostra nowego ambasadora USA w Polsce, ma wkrótce poprowadzić swój program z warszawskiego studia TVN. Szczegóły trzymane są w tajemnicy. Dziennikarka zapowiada, że ma być to formą symbolicznego wsparcia dla stacji.

Rozmowa z Miką Brzezinski, wpływową dziennikarką polityczną USA, najmłodszym dzieckiem Zbigniewa Brzezińskiego i siostrą nowego ambasadora Stanów Zjednoczonych w Polsce Marka Brzezinskiego, ukazała się we wtorkowej „Gazecie Wyborczej”. Dziennikarka opowiada w niej o swojej rodzinie, i potwierdza słowa prowadzącej wywiad, że klan Brzezińskich wraz z „Gazetą Wyborczą” stanowi „jedną i tą samą rodzinę”.

Mika Brzezinski od 2007 roku współprowadzi w swojej rodzimej stacji poranny show o nazwie „Morning Joe”. Wraz z nią program, emitowany w godz. 6:00-9:00 czasu wschodniego, prowadzą Joe Scarborough i Willie Geist.

Jedno z najbliższych wydań – jak powiedziała dziennikarka – poprowadzi z warszawskiego studia TVN. Ma to być rodzajem "symbolicznego wsparcia dla tej stacji” (należącej do amerykańskiego koncernu Discovery) w obliczu trudności z uzyskaniem koncesji.

TVN nie zdradza szczegółów emisji, jednak jak ustaliliśmy użyczenie studia ma mieć charakter „czysto techniczny” i polska stacja nie zamierza tego przesadnie nagłaśniać. – To sprawy między korporacjami, w gruncie rzeczy chodzi głównie o miejsce, z którego utytułowana dziennikarka mogłaby prowadzić swój show – usłyszeliśmy nieoficjalnie w TVN.

„Kasia Kieli wiele zdziałała”

Amerykańska dziennikarka w rozmowie z "GW" podkreśla też zasługi Katarzyny Kieli, prezes i dyrektor zarządzającej Discovery EMEA. - Kiedy sytuacja była poważna, i kiedy próbowano usunąć stąd Discovery – co byłoby wielkim błędem – Kasi Kieli udało się bardzo wiele zdziałać. Jej rola była niezwykle istotna w zapobieżeniu tej sytuacji – mówiła Mika Brzezinski.

- „Morning Joe" w TVN będzie więc rodzajem symbolicznego wsparcia dla tej stacji. Cieszę się, że poznam Kasię. Myślę, że ona doskonale wpisuje się w listę wybitnych kobiet po pięćdziesiątce swoją umiejętnością realizowania zadań, stylem przywództwa, i wszystkim, czego udało się jej w życiu dokonać. Cieszę się, że stacja wciąż działa i nie mogę się doczekać tego programu - dodała.

Katarzyna Kieli znalazła się na opublikowanej niedawno liście wpływowych liderek biznesu magazynu „Forbes". W uzasadnieniu podkreślono, że Kieli w 2000 r. założyła polskie biuro amerykańskiego giganta medialnego Discovery, którego zespół początkowo liczył 2 osoby. „Dziś nadzoruje ponad 4000 pracowników i jest odpowiedzialna za największy obszar biznesowy Discovery (oprócz USA), który przyciąga ponad miliard widzów rocznie" – podała redakcja „Forbes". Przypomniano także, że w 2018 roku Discovery przejęło TVN. Wspomniano także, że w zeszłym roku mierzył się z problemami, jakie mogły wyniknąć z nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, tzw. lex TVN.

Wciąż nie wiadomo, co z TVN7

Choć problemy z koncesją dla TVN24 zostały zażegnane, to Discovery wciąż nie wie, co będzie z uprawnieniami dla TVN7, które wygasają za miesiąc. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie podejmuje żadnej decyzji w tej sprawie.

W poniedziałek zarząd TVN Grupa Discovery rozesłał oświadczenie związane z paraliżem decyzyjnym KRRiT. -  Stacja spełnia wszelkie wymogi określone prawem, dopełniono także niezbędnych formalności. Bezczynność Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji  działa na szkodę rynku medialnego w Polsce, uderza w widzów oraz innych nadawców i operatorów – napisano w nim.  -  Działanie KRRiT może doprowadzić do zamknięcia stacji TVN7 w formule, która gwarantuje bezpłatny dostęp dla widzów na terenie całego kraju.

Stacja TVN7 wystartowała w 2002 roku, a w jakości HD – w listopadzie 2011 roku. W pierwszym roku nadawania Siódemka miała średnio 2,37 proc. udziału w rynku telewizyjnym, w kolejnych ośmiu latach roczne wyniki wahały się od 1,40 proc. do 2,04 proc. Od 2011 roku oglądalność stacji systematycznie rośnie, najlepsze wyniki zanotowano w zeszłym roku - 3,58 proc. udziału w 4+ i 4,61 proc. w 16-49. Dotychczas największą widownię zgromadził „Big Brother”.

Autor:jk

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas