Telewizja2017-05-22
17

„Milionerzy” hitem TVN. Jesienią kolejna edycja

Wiosenny sezon „Milionerów” oglądało średnio 2,35 mln widzów. Teleturniej podniósł widownię swojego pasma o 1,55 mln osób. TVN w czasie jego emisji zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 51,71 mln zł. Nowe odcinki produkcji stacja pokaże w jesiennej ramówce - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Reaktywowanych „Milionerów” na antenie TVN oglądać można było od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55, w okresie od 9 lutego do 18 maja 2017 roku. Wiosną stacja pokazała 58 odcinków, które śledziło średnio 2,35 mln widzów. Przełożyło się to na 14,86 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 17,40 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,62 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził specjalny odcinek „Milionerów”, pokazany w poniedziałek wielkanocny, w którym walkę o milion zł stoczyli gwiazdy TVN, a wygrane przekazane zostały na cele charytatywne. Wówczas teleturniej śledziło średnio 4,04 mln widzów (23,78 proc. udziału).

Na drugim miejscu, z widownią na poziomie 3,40 mln osób, znalazła się pierwsza emisja z 9 lutego.

11 z 15 topowych odcinków pokazanych zostało w czwartki, czyli w dzień w którym TVP2 w paśmie nadawania „Milionerów” nie emituje popularnych seriali (w poniedziałki i wtorki stacja pokazuje „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/czy-bedzie-drugi-sezon-belle-epoque ##

Jesienią ub.r. TVN w obecnym paśmie „Milionerów” pokazywał drugi sezon „Singielki”, który śledziło 800 tys. widzów. Przełożyło się to na 5 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 7,03 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,30 proc. w grupie 16-59. Oznacza to, że teleturniej podniósł widownię swojego pasma aż o 1,55 mln widzów.

- Z jednej strony wielka popularność i pozytywny odbiór „Milionerów” nie były dla mnie zaskoczeniem - w końcu to kultowy format, który od dawna cieszy się popularnością widzów na całym świecie. Z drugiej jednak - nie spodziewaliśmy się, że do reaktywowanego po latach programu zgłosi się tak wielu chętnych. Przyjęliśmy ponad 12 500 zgłoszeń. Trwające kilka tygodni castingi pozwoliły wyłonić graczy o ciekawych osobowościach. Najlepsi mieli szansę zawalczyć o milion w towarzystwie Huberta Urbańskiego - mówi Wirtualnemedia.pl Jan Kępiński z Jake Vision, który jest producentem i reżyserem programu. - Wielki powrót Huberta w roli prowadzącego był bez wątpienia strzałem w dziesiątkę. Nie wyobrażam sobie, aby ktokolwiek inny mógł ze stoickim spokojem zadawać w „Milionerach” pytanie: „Czy to twoja ostateczna odpowiedź?” - dodaje.

TVN w czasie emisji teleturnieju był wiceliderem oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajęła Dwójka, a jej udział wyniósł 24,40 proc. Stacja ta jednak w poniedziałki i we wtorki o tej porze emitowała serial „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe” (obie produkcje gromadzą po kilka mln widzów), natomiast w czwartki pokazywane były filmy fabularne i „Pierwsza randka”. Trzeci był Polsat (filmy, „Idol”, „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 9,40 proc.), a czwarta - Jedynka (różne audycje, w tym.: Teatr TV, seriale zagraniczne, filmy fabularne i dokumentalne i „Ojciec Mateusz”; 8,80 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

- Teleturniej emitowany był od poniedziałku do czwartku, w najlepszym czasie antenowym. TVN świetnie wypadł na tle innych stacji, a muszę przyznać że konkurencja w godzinach emisji „Milionerów” była naprawdę silna. Co więcej, teleturniej znacząco poprawił wyniki stacji w porównaniu do poprzednich sezonów - komentuje nam Kępiński.

Wpływy reklamowe TVN wokół emisji teleturnieju wyniosły 51,71 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Wszystkie odcinki „Milionerów” do tej pory zgromadziły niemal 5,5 mln wyświetleń w serwisie Player.pl.

Portal Wirtualnemedia.pl się dowiedział, że nowe odcinki teleturnieju TVN pokaże w jesiennej ramówce 2017 roku. - „Milionerzy” byli „czarnym koniem” wiosennej ramówki, w bardzo trudnym paśmie osiągali znakomite wyniki. Jesienią powrócą w tej samej formule - czterech półgodzinnych odcinków w tygodniu - informuje nas Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Zapewne wrócimy również do specjalnych odcinków z gwiazdami, choć nie zdecydowaliśmy jeszcze ile ich będzie i kto w nich wystąpi - dodaje.

Reaktywowany teleturniej ponownie prowadzi Hubert Urbański. Obecnie program trwa tylko 25 minut. Przyspieszyło tempo gry, w której m.in. prowadzący już nie pyta uczestników kilkukrotnie, czy są oni pewni danej odpowiedzi.

Przypomnijmy, że „Milionerzy” na antenie TVN byli obecni w latach 1999-2003 oraz od stycznia 2008 do końca 2010 roku. Realizacji formatu zaprzestano po odejściu gospodarza Huberta Urbańskiego do Telewizji Polskiej (w 2011 roku został prowadzącym „The Voice of Poland” w TVP2).

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 10,42 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Milionerzy, TVN, teleturniej, hit TVN

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas