Telewizja2018-12-10
26

2 mln widzów oglądało „Milionerów”. Teleturniej dla TVN zarobił 71,01 mln zł

Gwiazdy „Miłość jest wszystkim” w teleturnieju „Milionerzy”; fot. Telewizja TVNGwiazdy „Miłość jest wszystkim” w teleturnieju „Milionerzy”; fot. Telewizja TVN

Jesienną edycję „Milionerów” oglądało średnio 2,09 mln osób, niemal tyle samo ile śledziło teleturniej rok temu. TVN w czasie emisji produkcji zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 71,01 mln zł. Nowe odcinki formatu widzowie zobaczą wiosną 2019 roku.

Nowe odcinki „Milionerów” na antenie TVN oglądać można było od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55, w okresie od 3 września do 6 grudnia 2018 roku. Śledziło je średnio 2,09 mln widzów. Przełożyło się to na 13,60 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,64 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,18 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek z 6 grudnia br., który oglądało średnio 3,46 mln widzów. Był to jeden z dwóch specjalnych odcinków „Milionerów” z udziałem gwiazd filmu „Miłość jest wszystkim”.

Dziewięć z dziesięciu topowych odcinków pokazanych zostało w czwartki, czyli w dzień w którym TVP2 w paśmie nadawania „Milionerów” nie emitowała popularnych seriali (w poniedziałki i wtorki stacja pokazywała „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe”).

Dla porównania, jesienią ub.r. teleturniej miał 2,08 mln widzów (odpowiednio 13,45 proc., 14,16 proc. oraz 14,39 proc. udziału). Oznacza to, że oglądalność formatu niemal się nie zmieniła.

TVN w czasie emisji teleturnieju był wiceliderem oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajęła Dwójka, a jej udział wyniósł 23,66 proc. Stacja ta jednak w poniedziałki i we wtorki o tej porze emitowała serial „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe” (obie produkcje gromadzą po kilka mln widzów), natomiast w czwartki pokazywane były program „Bake Off Junior” i zagraniczny serial „Doktor Foster”. Trzeci był Polsat (filmy fabularne, serial „Ślad”, „Śpiewajmy razem. All Together Now”, „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 7,95 proc.), a czwarta - TVP1 (różne audycje, w tym gł.: Teatr TV, transmisje sportowe i „Ojciec Mateusz”; 7,90 proc.).

Taka sama kolejność stacji jest również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Wpływy reklamowe TVN wokół emisji właśnie zakończonej edycji teleturnieju wyniosły 71,01 mln zł. Rok temu wynosiły one 56,17 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Reaktywowany teleturniej ponownie prowadzi Hubert Urbański. Obecnie program trwa tylko 25 minut. Przyspieszyło tempo gry, w której m.in. prowadzący już nie pyta uczestników kilkukrotnie, czy są oni pewni danej odpowiedzi.

Przypomnijmy, że „Milionerzy” na antenie TVN byli obecni w latach 1999-2003 oraz od stycznia 2008 do końca 2010 roku. Realizacji formatu zaprzestano po odejściu gospodarza Huberta Urbańskiego do Telewizji Polskiej (w 2011 roku został prowadzącym „The Voice of Poland” w TVP2).

Telewizja TVN podjęła decyzję o realizacji kolejnego sezonu teleturnieju, który widzowie zobaczą w wiosennej ramówce 2019 roku. Właśnie trwają poszukiwania uczestników do nowych odcinków, które są już nagrywane.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Milionerzy, Hubert Urbański, TVN

KOMENTARZE(26)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas