Reklama2011-05-18
2

Miliony na reklamę żywności, farmaceutyków i telekomów

W I kwartale br. po ponad 200 mln zł na reklamę cennikowo wydały firmy z sektorów żywność i napoje, farmaceutyki oraz telekomunikacja. Działania marketingowe ATL prowadziło ponad tysiąc podmiotów z branży handlowej.

Z danych Kantar Media (dawniej Expert Monitor) i Nielsen Audience Measurement opracowanych przez MPG wynika, że od stycznia do marca br. firmy z polskiego sektora telekomunikacyjnego przeznaczyły na reklamę o ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Dwucyfrowy wzrost procentowy wydatków marketingowych zanotowały też podmioty z branż higiena i pielęgnacja, farmaceutyki oraz motoryzacja. Natomiast o jedną dziesiątką budżety reklamowe ograniczyli marketerzy z sektora finansowego.

>>> TVN przed Polsatem - Unilever zmniejszył wydatki o 30 proc.



Reklamodawcy z branż żywność i napoje, farmaceutyki oraz higiena i pielęgnacja średnio ponad 70 proc. swoich budżetów marketingowych lokowali w telewizji. Z drugiej strony tylko 20 proc. swoich wydatków reklamowych przeznaczali na to medium marketerzy z sektora handlowego. Natomiast firmy z branży finansowej i motoryzacyjnej w największym stopniu inwestowały w reklamę internetową.
 

>>> Mniej reklam w tytułach Agory i Springera, więcej w Bauera


W sektorze farmaceutyków wzrost liczby reklamodawców przełożył się na podwyższenie konkurencji – średnie wydatki na jeden podmiot wzrosły o 7 proc. Na rynku finansów liczba marketerów utrzymała się na poziomie podobnym do roku ubiegłego, lecz średnie wydatki na podmiot spadły aż o 17 proc.

>>> RMF FM nadało 70 proc. więcej reklam, Radio ZET - mniej

Reklamodawcy na rynku higieny i pielęgnacji istotnie zwiększyli swoje budżety, zaś sam rynek został „oczyszczony” z podmiotów mniej istotnych. Odejście z tego segmentu najmniejszych marketerów – a tym samym obniżenie się ich ogólnej liczby o 15 proc. – przełożyło się na wzrost średnich wydatków na podmiot aż o 41 proc.


Motoryzacja pozostaje sektorem o największym udziale reklamodawców wykorzystujących jedno medium w komunikacji marketingowej. Najczęściej wykorzystywanym środkiem dotarcia w ramach kampanii jednomediowych były w tej branży magazyny. Z drugiej strony marketerzy z sektora finansów najczęściej spośród analizowanych branż wykorzystywali szeroki dobór mediów.

W sektorach żywność i napoje, telekomunikacja oraz higiena i pielęgnacji najczęściej wykorzystywanym środkiem przekazu w kampaniach jedno-mediowych były magazyny. W branży finansów najczęściej wybieranym medium były gazety, a w handlu – radio, jako medium call to action.


Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas