Radio2023-04-18
17

Resort rodziny wydał w TVP i Polskim Radiu prawie milion zł

Marlena Maląg, fot. gov.plMarlena Maląg, fot. gov.pl

W ub.r. Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej na działania reklamowe w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu przeznaczyło 924,6 tys. zł. Zdecydowana większość trafiła do TVP.

W odpowiedzi na interpelację poselską wicemarszałek Małgorzaty Kidawy-Błońskiej minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg podała, że kierowany przez nią resort w ub.r. na zakupu czasu antenowego w Telewizji Polskiej przeznaczył 824,6 tys. zł, a w Polskim Radiu - 100 tys. zł. Nie wyliczyła, których kampanii dotyczyły te wydatki ani nie podała wykazu umów z publicznymi nadawcami.

W pierwszej odpowiedzi Marlena Maląg stwierdziła jedynie, że kierowane przez nią ministerstwo we współpracy z TVP i Polskim Radiem „prowadziło działania informacyjno-edukacyjne, mające na celu poinformowanie społeczeństwa o istotnych rozwiązaniach w ramach działów administracji rządowej praca, zabezpieczenie społeczne i rodzina”. Małgorzaty Kidawy-Błońskiej to nie zadowoliło, poprosiła o konkrety.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Niedawno opisywaliśmy na portalu Wirtualnemedia.pl, że na antenę TVP Info wrócił cykl „Rodzina i praca” przedstawiający głównie inicjatywy Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej oraz podlegających mu instytucji. Pierwsza odsłona programu była emitowana jesienią ub.r., w większości odcinków gośćmi są przedstawiciele resortu, na czele z Marleną Maląg.

Ile ministerstwa wydały na kampanie w TVP i Polskim Radiu

Interpelacje dotyczące zeszłorocznych wydatków w TVP i Polskim Radiu zostały też skierowane do innych resortów. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi podało, że na działania u obu nadawców przeznaczyło 5,7 mln zł, z czego 3,9 mln zł trafiło do Telewizji Polskiej, m.in. za obecność wątków o rolnictwie ekologicznym w „Pytaniu na śniadanie” i „M jak miłość”.

Ministerstwo Zdrowia zawarło umowy z TVP i Polskim Razem na łączną kwotę 12,13, a resort klimatu i środowiska - na 6,75 mln zł.

Z kolei kancelaria premiera na kampanie informacyjne w Telewizji Polskiej przeznaczyła 11,16 mln zł, a w Polskim Radiu - 2,42 mln zł.

Autor:tw

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas