Do ósmej edycji konkursu Effie Awards 2007 zgłoszonych zostało 141 kampanii reklamowych. To mniej niż roku temu, gdy nadesłano 161 prac.
Organizujące konkurs Stowarzyszenie Agencji Reklamowych nie jest jednak zaniepokojone. - Pierwsze pobieżne analizy nie wskazują na to, że jakieś agencje wycofały się z konkursu. A Effie to konkurs znany i mający ustabilizowaną pozycję w środowisku, więc nie oczekuję tak dużych przyrostów zgłoszeń, jakie miały miejsce w poprzednich latach - komentuje dla "Gazety Wyborczej" Paweł Kastory, prezes SAR.
O nagrody ubiegać się będzie 99 kampanii reklamowych zgłoszonych przez agencje reklamowe oraz 42 kampanie zgłoszone przez domy mediowe. Wśród agencji najwięcej zgłoszeń nadesłała Publicis (8), a wśród domów mediowych - Mediacom (12). Najwięcej prac zgłoszono w kategorii usługi finansowe (16), żywność (15) oraz telekomunikacja (13).
Effie Awards to jedyny festiwal, który nagradza nie tylko wybitne pomysły kreatywne, ale głównie efekt rynkowy kampanii reklamowej. Wręczenie nagród w ósmej już edycji konkursu odbędzie się 22 października br. w Teatrze Wielkim w Warszawie.