Technologie2017-11-07
1

T-Mobile zastępuje hasła SMS opcją Mobile Connect

T-Mobile Polska udostępnił rozwiązanie o nazwie Mobile Connect pozwalające na identyfikację użytkownika konkretnych usług na podstawie numeru telefonu. Dzięki temu logowanie się w serwisach i aplikacjach może się odbywać z pominięciem haseł SMS. Jako pierwsi z Mobile Connect mogą korzystać użytkownicy muzycznego serwisu T-Mobile.

Mobile Connect jest usługą, która umożliwia identyfikację użytkownika z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Użytkownicy będą mogli skorzystać z Mobile Connect przy logowaniu do serwisów internetowych, serwisów bankowych czy autoryzacji transakcji odchodząc od tradycyjnych rozwiązań opartych na jednorazowych hasłach SMS.

Rozwiązanie Mobile Connect zapewnia operator sieci mobilnej w oparciu o swoją infrastrukturę, jednak z pominięciem otwartego kanału komunikacji, jakim są usługi transmisji danych, co w znaczny sposób ma zwiększać bezpieczeństwo danych.

Użytkownik nie musi korzystać ani być w zasięgu usług internetowych operatora, nie musi też posiadać telefonu, który je obsługuje. T-Mobile zapewnia, że do korzystania z Mobile Connect wystarczy najprostszy telefon. Dzięki możliwości ustawienia potwierdzania kodem PIN (jednym dla wszystkich serwisów) usługa ma gwarantować wyższy komfort, a przede wszystkim wyższy poziom bezpieczeństwa niż popularne kody SMS-owe.

Jako pierwsi z możliwości Mobile Connect mogą skorzystać abonenci T‑Mobile logujący się za pośrednictwem komputera do serwisu granienaczekanie.pl. Według operatora zamiast dotychczasowego hasła wystarczy, że użytkownik wybierze logowanie z Mobile Connect, w miejscu loginu wpisze swój numer telefonu i użyje przycisku „Zaloguj się z Mobile Connect”.

Na ekranie telefonu wyświetlony zostanie komunikat, tzw. push. Klikając na OK użytkownik potwierdzi chęć logowania do serwisu na komputerze. Chwilę później nastąpi automatyczne odświeżenie strony i przejście do serwisu.

T-Mobile Polskie nie informuje kiedy opcją Mobile Connect zostaną objęte także inne serwisy i usługi.

W I półroczu 2017 przychody T-Mobile Polska wyniosły 3,165 mld zł, skorygowana EBITDA zmalała o 0,2 proc. do 957 mln zł, a liczba klientów sieci przekraczała 10,2 mln.

Autor:ps

Więcej informacji:T-Mobile Polska, Mobile Connect

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas