Internet2014-08-14
0

Mobilni internauci najbardziej zainteresowani sportem

Polscy internauci na urządzeniach przenośnych często przeglądają strony sportowe oraz serwisy z informacjami i publicystyką - wynika z badania Gemiusa.

W lipcu 2014 r. z urządzeń przenośnych pochodziło 12 proc. ruchu w polskim internecie, najwięcej od Samsunga (30 proc. ruchu w mobilnej sieci) i Apple (28 proc.).

Gemius przeanalizował dane o ruchu z przeglądarek mobilnych w kwietniu 2014 r. Pod lupę wzięto pięć tematów: sport, informacje i publicystyka, styl życia, nowe technologie oraz praca. Okazuje się, że mobilni internauci często przeglądają strony o tematyce sportowej (20 proc. ruchu na stronach o tej tematyce pochodzi z przeglądarek mobilnych) oraz serwisy z informacjami i publicystyką (18 proc). Popularnością wśród użytkowników internetu mobilnego cieszą się także strony WWW o stylu życia, w tym serwisy dla kobiet i mężczyzn, młodzieży i studentów oraz poświęcone zdrowiu i medycynie, religii czy plotkom (15 proc.). Podobnie jest ze stronami internetowymi dotyczącymi nowinek technologicznych (14 proc.).

>>> Kolejne rekordy w Megapanelu mobilnym, liderami Grupa WP i Onet.pl (Top 20)

Natomiast w przypadku portali z ofertami pracy i poradami dotyczącymi rozwoju kariery zawodowej, niemal co dwunasta (8,4 proc.) odsłona na tego typu stronach pochodzi ze smartfonów i tabletów.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów.

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas