Internet2019-01-07
4

Money.pl liderem serwisów biznesowo-prawnych. Business Insider, Rp.pl i TVN24BiS.pl w górę, w dół WP Finanse (TOP 10)

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o tematyce biznesowo-prawnej jest Money.pl. W ciągu roku spore wzrosty odwiedzalności osiągnęły Business Insider Polska, Rp.pl i TVN24BiS.pl, natomiast sporo straciła witryna WP Finanse.

Według badania Gemius/PBI w listopadzie ub.r. Money.pl (należący do Grupy Wirtualna Polska) odwiedziło 6,46 mln realnych użytkowników, czyli 23,08 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali w serwisie 51,99 mln odsłon, a każdy spędził na nim przeciętnie 17 minut i 48 sekund.

Witryna jest liderem wśród stron o tematyce biznesowo-prawnej pod względem liczby użytkowników i odsłon. W tej pierwszej statystyce Kolejne miejsca zajęły Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) z 5,4 mln użytkowników i 31,37 mln odsłon, Infor.pl (Infor Biznes) z 4,17 mln użytkowników i 15,63 mln odsłon, sekcja finansowa WP.pl z 3,66 mln użytkowników i 18,03 mln odsłon oraz Rp.pl (Gremi Media) z 3,57 mln użytkowników i 14,14 mln odsłon.

Na tym ostatnim portalu jest też sporo treści o tematyce politycznej, kulturalnej i społecznej, uwzględniliśmy go w całości, bo w badaniu Gemius/PBI jest klasyfikowany w kategorii biznesowo-prawnej.

Z kolei na Bankier.pl (Bonnier Business Polska) 2,28 mln internautów wykonało 45,82 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 23 minuty i 13 sekund. Za to w sekcji biznesowo-prawnej Pomorska.pl przeciętny czas korzystania wyniósł tylko minutę i 29 sekund, na Gazetaprawna.pl (Infor Biznes) - 2 minuty i 42 sekundy, a na Rp.pl - 3 minuty i 49 sekund.

W zestawieniu są cztery witryny związane z tytułami prasowymi (Infor.pl, Rp.pl, Pomorska.pl, Gazetaprawna.pl), jeden serwis stacji telewizyjnej (TVN24BiS.pl) oraz dwie sekcje portali horyzontalnych (WP Finanse, Next.gazeta.pl).

Na komputerach Money.pl zanotował 4,1 mln użytkowników, 27,8 mln odsłon oraz 22 minuty i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Business Insider Polska miał 2,85 mln użytkowników i 13,6 mln odsłon, Infor.pl - 2,64 mln użytkowników i 9,41 mln odsłon, a WP Finanse - 2,28 mln użytkowników i 8,64 mln odsłon.

W sekcji biznesowej Interii 1,35 mln użytkowników wykonało 13,58 mln odsłon i spędziło średnio po 15 minut i trzy sekundy, a na Bankier.pl 1,32 mln internautów wykonało 28,87 mln odsłon i korzystało przeciętnie przez 24 minuty i 24 sekundy.

Na smartfonach i tabletach Money.pl i Business Insider Polska zdecydowanie wyprzedzają konkurentów. W listopadzie ub.r. pierwszy serwis zanotował 3,92 mln użytkowników, 24,19 mln odsłon oraz 6 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a drugi - 3,64 mln użytkowników, 17,77 mln odsłon oraz 4 minuty i 15 sekund średniego czasu korzystania.

Sekcja biznesowo-prawna Pomorska.pl miała 2,14 mln użytkowników i 5,2 mln odsłon, a WP Finanse przy 2,11 mln użytkowników zanotował 9,41 mln odsłon.

W skali roku zasięg Money.pl zwiększył się o 0,18 pkt proc., czyli 0,8 proc. Jednocześnie serwis stracił 4,86 mln odsłon oraz 15 minut i 42 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 8,6 i 46,9 proc. w dół).

Business Insider Polska zyskał 2,07 pkt proc. zasięgu i 1,88 mln odsłon (to 12 i 6,4 proc. w górę), notując spadek przeciętnego czasu korzystania o 36 sekund (9,4 proc.). Rp.pl osiągnął wzrosty o 2,38 pkt proc. zasięgu, 3,59 mln odsłon oraz sekundę średniego czasu korzystania (to 23,34 i 0,4 proc. w górę), TVN24BiS.pl - 1,53 pkt proc. zasięgu i 809,4 tys. odsłon (21,6 i 10,1 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o minutę i 23 sekundy (25,9 proc.), natomiast Bankier.pl - 0,24 pkt proc. zasięgu, 3,23 mln odsłon oraz półtorej minuty przeciętnego czasu korzystania (3,7,6 i 6,9 proc.).

Wielokrotnie wzrosły statystyki treści na Pomorska.pl z kategorii biznesowo-prawnej - zasięg z 1,84 do 9,45 proc., a liczba odsłon z 1,13 do 6,39 mln odsłon.

Za to WP Finanse stracił 1,1 pkt proc. zasięgu i 356,3 tys. odsłon (to 7,8 i 19,7 proc. w dół), zyskując 9 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (1,6 proc. w górę). Natomiast Next.gazeta.pl przy wzroście zasięgu o 1,09 pkt proc. (16,7 proc.) zanotował spadek o 6,44 mln odsłon (36,2 proc.) oraz 3 minuty i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania (30,9 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas