Telewizja2009-01-27
0

Morning show Dwójki zyskało na zmianie pory emisji

"Pytanie na śniadanie" po zmianie pory emisji zyskało widzów.Program znów wygrywa rywalizację z "Dzień Dobry TVN". Śniadaniowymagazyn TVN utrzymał jednak znaczną przewagę w komercyjnej grupiedocelowej.

Morning show Dwójki między 5 a 23 stycznia b.r. śledziło średnio727 tys. widzów, zapewniając stacji 17,27 proc. udziału w rynku (wsezonie jesiennym wrzesień - listopad 2008 roku program miał 509tys. widzów i 14,29 proc. udziału w rynku). Konkurencyjne "DzieńDobry TVN" zainteresowało w badanym okresie 653 tys. osób i dałostacji 15,43 proc. udziału w rynku ( jesienią 593 tys. widzów i18,03 proc. udziału) - wynika z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danychAGB Nielsen Media Reserach.

Zobacz tabelę


Zobacz tabelę


Alicja Resich- Modlińska, nadzorująca śniadaniowe pasmo Dwójkinie kryje zadowolenia.

- Przesunięcie 'Pytania' na 8.30 było bardzo dobrą decyzją. Odstycznia walczymy z konkurencją tylko na polu dziennikarskim.Przynosi to oczekiwane efekty - mówi Resich- Modlińska w rozmowie zportalem Wirtualnemedia.pl. - Mamy znakomitych ekspertów, wybitnychprofesorów. W każdym programie są gwiazdy z pierwszej półki -zachwala swój magazyn.

TVN nie czuje się jednak przegrany w styczniowej rywalizacji zDwójką. - Zupełnie nie bierzemy pod uwagę grupy 4+. Budujemy swojąramówkę oraz ofertę programową pod grupę docelową 16-49. I tylkoten target jest badany na potrzeby naszych programów - mówi RemikMaścianica, producent "Dzień Dobry TVN". - Atrakcyjni dlareklamodawców widzowie zdecydowanie chętniej wybierają nasz magazyn- dodaje.

Słowa Maścianicy potwierdzają dane. Wśród widzów między 16 a 49rokiem "Pytanie na śniadanie" ma 235 tys. widzów i 14,35 proc.udziału w rynku, zaś "Dzień Dobry TVN" 292 tys. osób osób 17,64proc. udziału w rynku.

Zobacz tabelę
Zobacz tabelę


Różnice nie są jednak tak znaczne przy analizie wpływówreklamowych. W ostatnim tygodniu (15 - 23 stycznia) oba programyzarobiły około 1,3 mln złotych (cennikowo, bez rabatów). Wszystkiedane AGB Nielsen Media Research.

Autor:ks / pp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas