Prasa2015-12-14
2

„Motor” i „Auto-Moto” liderami magazynów motoryzacyjnych. „Top Gear” o 24 proc. w dół (dane za III kwartały)

W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w okresie od I do III kwartału 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększyła się o 2,44 proc. i wyniosła 106 656 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował stratę wynoszącą 10,19 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 69 992 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w okresie od I do III kwartału br. wyniósł 42 439 egz., po spadku o 3,45 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 610 egz., po spadku o 0,70 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był wiceliderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 24,39 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 32 595 egz.

Zobacz tabelę

We wrześniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2014 roku zwiększyła się o 1,45 proc. do 103 500 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 66 885 egz., po spadku o 9,44 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera również zajęło „Auto-Moto” (45 811 egz.; spadek o 3,89 proc.). Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Auto Świat Poradnik” (39 399 egz.; do góry o 10,87 proc.), zaś z drugiej na trzecią pozycję spadł magazyn „Top Gear” (28 727 egz.; spadek o 26,29 proc. - największy w rankingu).

Z kolei największy wzrost w tym ujęciu odnotował magazyn „Automobilista” (Automobilista) - do góry o 11,96 proc. do 9 193 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas