Prasa2015-06-18
0

„Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych. „Auto Świat Poradnik” wyprzedził „Top Gear”

W I kwartale 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I kwartale 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększyła się o 4,38 proc. i wyniosła 107 933 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,24 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 71 550 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 42 752 egz., po spadku o 10,05 proc. Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 688 egz., po jednak spadku o 5,72 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 17,63 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 38 782 egz.

Zobacz tabelę

W marcu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2014 roku zwiększyła się o 9,69 proc. do 111 205 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 71 569 egz., po spadku o 9,09 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajęło „Auto-Moto” (38 752 egz.; spadek o 12,75 proc.). Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Auto Świat Poradnik” (37 524 egz.; do góry o 0,29 proc.), zaś na trzecią pozycję spadł magazyn „Top Gear” (31 590 egz.; w dół 20,44 proc. - największy spadek w zestawieniu).

Natomiast w tym ujęciu najwięcej zyskało „Classic Auto” (Stratos Concept) - było to 5,50 proc. do 6 903 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas