Prasa2015-03-18
5

„Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych w 2014 roku (raport)

W 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do „Auto-Moto”.

Liderem wśród tygodników motoryzacyjnych w 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2013 roku zmniejszyła się o 0,09 proc. i wyniosła 104 504 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,79 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 353 egz.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik poszedł do góry o 0,18 proc. do 43 320 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei z pierwszej na drugą lokatę spadł „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 40 714 egz. Jego wynik zmalał o 6,79 proc.

Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 39 714 egz., po spadku o 4,67 proc.

Natomiast największy spadek w zestawieniu, wynoszący 9,19 proc., do 6 948 egz. odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W rankingu uplasował się on na miejscu siódmym, ostatnim.

Zobacz tabelę

W grudniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszyła się o 2,63 proc. do 107 956 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 78 038 egz., po spadku o 12,36 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto Świat Poradnik” (44 736 egz.; wzrost o 10,07 proc.). Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (40 801 egz.; do góry o 11,14 proc. - największy wzrost w rankingu), a trzecie - do magazynu „Top Gear” (31 214 egz.; - 11,41 proc.).

Natomiast w tym ujęciu najwięcej stracił „Automobilista” - było to 11,56 proc. do 7 502 egz.

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski / pp

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas